מה רואים הלילה: סדרת האנימציה המרגשת שחוזרת מן המתים

הישג טכני מרהיב וגם הרבה יותר מזה. "בלתי גמור" // Undone (צילום מסך: אמזון פריים וידיאו)
הישג טכני מרהיב וגם הרבה יותר מזה. "בלתי גמור" // Undone (צילום מסך: אמזון פריים וידיאו)

המוחות המדהימים מאחורי "בוג'ק הורסמן" יצרו את "Undone", טריפ אנימציה מטורף בכיכובו של בוב אודנקירק ("סמוך על סול") שחזר לעונה שנייה מפתיעה ומסתמן כיצירה טלוויזיונית איכותית שאסור להחמיץ

זאת הייתה בדיעבד אחת הסדרות הטובות, המוזרות והמקוריות ביותר של 2019, ויכול להיות שאם העולם לא היה מתחרפן לחלוטין ב-2020 של הקורונה היינו שמים לב אליה מעט יותר, אבל החדשות הטובות הן שמי שהחמיץ את הסיבוב הראשון של "Undone", סדרת האנימציה שרפאל בוב-וקסברג וקייט פורדי החליטו להשקיע בה את זמנם וכישרונם אחרי שסיימו את ענייני "בוג'ק הורסמן" (ואלוהים אדירים כמה כישרון יכול להיות בשני אנשים), יכול עכשיו להכפיל את הכיף..

לטובת מי שהחמיץ: "Undone" היא טריפ אנימציה מטורף אלן תוך מוחה של אלמה וינוגרד-דיאז, בחורה חצי היספאנית צעירה שעובר תאונה כמעט קטלנית ומגלה אחריה שיש לה יכולת לתמרן את הזמן, יכולת שאותה היא מנצלת כדי לגלות את האמת על מות אביה (בגילומו הנהדר של בוב אודנקירק הנהדר מ"סמוך על סול"), כשבשום שלב לא לגמרי ברור אם היא אכן מסוגלת לדברים שהיא חושבת שאליהם היא מסוגלת או שפשוט נטרפה עליה דעתה לחלוטין. התוצאה כה מופלאה, פילוסופית ומעוררת מחשבה שכמעט בלתי נתפס שמדובר ביצירה טלוויזיונית מסחרית.

בעונה השנייה של יצירת האמנות הזאת מגלה אלמה (בגילומה של רוזה סלזאר המצוינת) שאחותה הפוצית נושאת יכולות דומות לשלה, וזאת אפילו לא קרובה להיות התגלית הכי מרעישה שלה בפרק הראשון. בלי יותר מדי ספוילרים אפשר לומר שבנוסף לחזון אמנותי מרהיב ויוצא דופן, זאת סדרה שלא חוסכת הברקות גם ברמה העלילתית ועשירה בטוויסטים שמחזיקים את המתח ברמה אופטימלית, והיא גם דרמה מרגשת מאוד על החיים ועל המוות. על מעט מאוד סדרות אפשר להדביק תווית של "צפייה הכרחית" לשוחרי טלוויזיה איכותית בימינו, ו"Undone" צריכה להיות גבוה ברשימה שלכם.

>> "Undone" // בלתי גמור, 2 עונות ו-16 פרקים, אמזון פריים וידיאו