מה רואים הלילה: כמו הארי פוטר, רק סקסי ועם פיות ובנטפליקס

הארי, גדלת יפה. "גורל: סאגת ווינX". צילום: יח"צ
הארי, גדלת יפה. "גורל: סאגת ווינX". צילום: יח"צ

איך הגיעה סדרת נוער בריטית-איטלקית למקום הראשון בסדרות הנצפות בישראל של נטפליקס? קסמים אפלים, מלחמות בין פיות טובות לרעות והמון הורמונים בוערים. עכשיו היא חזרה לעונה שניה, אפלה, קסומה וסקסית מתמיד

18 בספטמבר 2022

רשימת הטופ 10 של נטפליקס היא מדד מאוד מעניין, ואף מפתיע, למה אנשים אוהבים לראות. ואנחנו מודים – הסדרה הזו עפה לנו מתחת לרדאר, אולי כי אנחנו לא לגמרי קהל היעד – בני נוער ומבוגרים שאוהבים להרגיש צעירים. אנחנו אוהבים להזמין וולט ולהרגיש זקנים. בכל מקרה, השבוע צץ במקום הראשון של הסדרות הנצפות ביותר בישראל שם שלא זיהינו: "גורל: סאגת ווינX". השם הדרמטי, הלוק הסקסי והעובדה שלא הכרנו את הסדרה שזינקה למקום הראשון (שוב, אגב, כי זו עונה שנייה) – היינו חייבים לברר מה הדיבור.

ובכן, בואו נעשה סדר: זה קצת "הארי פוטר", קצת "אופוריה" וקצת הרבה נטפליקס. בלום היא נערה שמגלה שהיא למעשה פיה בעלת כוחות כסף, עוזבת את כדור הארץ ומצטרפת למכללה לפיות בשם "אלפיה" בעולם אחר. שם היא פוגשת פיות אחרות (תרגעו, יש גם בנים פיות), קרועה בין החתיך השכבתי (ששם הוא כמובן חייל ביחידת העלית "המומחים" שתפקידה להן על הפיות) ומתגוננת בפני יצורים עתיקים שנקראים שרופים. יש פיות רעות, פיית אם שבוגדת, דם, מין ו(סוג של) סמים – דבר די מפתיע בהתחשב במקור של הסדרה הזו.

"גורל: סאגת ווינX" היא למעשה גרסת לייב אקשן לסדרה המצוירת המצליחה "מועדון ווינX", אנימציה מובהקת לילדים. השינוי הדרמטי בהחלט הוסיף כמה אלמנטים טיפה יותר בוגרים לחיי הפיות – וגם קיצץ להן באופן מילולי את הכנפיים – כדי להתאים לקהלי הילדים שגדלו על מועדון ווינX, אבל עדיין אהבו את הסדרה. העונה השניה, שעלתה בסופ"ש האחרון, אמורה רק להקצין את האלמנטים האפלים האלה, אבל גם להחזיר מאפיין מהותי מסדרת המקור – הלבוש הצבעוני. נו, אל תגידו שאתם לא רוצים לכבות קצת את השכל מול סדרה שכזו.

העונה השניה של "גורל: סאגת ווינX" זמינה עכשיו בנטפליקס