מה רואים הלילה: את היוצר ששובר את נטפליקס בפעם המי יודע כמה

כנראה הסדרה הבאה שלו היא "גותיקה אמריקאית". "הצופה". צילום: יח"צ נטפליקס
כנראה הסדרה הבאה שלו היא "גותיקה אמריקאית". "הצופה". צילום: יח"צ נטפליקס

בקושי עבר חודש מאז שראיין מרפי זעזע את צופי נטפליקס עם הסדרה על ג'פרי דאהמר, וכבר הוא חוזר עם סדרה חדשה שתקריפ לכם את הנשמה, וגם הפעם מדובר בסיפור אמיתי. אבל עם כל הכבוד למרפי, הכח האמתי של הסדרה החדשה נמצא בקאסט השחקנים החריג

18 באוקטובר 2022

צעד אחר צעד, סדרה אחר סדרה, ראיין מרפי מתרחק מתהילת Glee בדרך להפוך לאדם הכי מלחיץ באמריקה. יש שיאמרו שגם גלי היתה סדרה מלחיצה, אבל בואו נודה באמת – מאז "אימה אמריקאית" מרפי ממש רוצה לגרום לכם להיבהל, להילחץ, לנעול את הדלתות או פשוט לצעוק. רק לפני פחות מחודש הוא עשה זאת עם "דאהמר – מפלצת: סיפורו של ג'פרי דאהמר", וכבר הוא צץ עם סדרה חדשה שתרדוף את הסיוטים שלכם.

"הצופה" מספרת על משפחה קטנה שעוברת לגור בפרברי ניו ג'רזי בבית חלומותיהם, עבורו היו צריכים לשלם הרבה יותר ממה שהם יכולים להרשות. כמו שיודע כל מי שאי פעם צפה בסרט אימה, זה משתבש במהירות כשהם מתחילים לקבל סדרה של מכתבים מלחיצים, מאיימים, מלאי פרטים אישיים על חייהם וביתם, ומשום מה – שמכילים הרבה יותר מדי פעמים את הביטוי "דם צעיר". עכשיו רק צריך להבין מי מהשכנים המוזרים שלהם שולח את המכתבים שחתומים רק בשם "הצופה". אה, וכמובן שהסדרה מבוססת על אירועים אמיתיים, כי למה לא.

הסגנון האסתטי לעילא של מרפי אמנם נוכח בסדרה, אבל הצבע דהוי יותר והפוקוס עובר לצילומי לילה מקריפים ומבטים לחוצים מצוות השחקנים. בכל סדרה אחרת זה אולי לא היה מחזיק זמן מסך, אבל הקאסט הפנטסטי שלוהק לסדרה הופך את הכל לעוצמתי בהרבה – את הזוג המרכזי מגלמים בובי קנאבלי הנהדר ("אימפריית הפשע") ונעמי ווטס (שיודעת דבר או שניים על קריפים בתור בוגרת "הצלצול"), ובין השכנים שלהם תוכלו למצוא את ריצ'רד קיינד המצחיק ומוזר כתמיד, את שחקנית האופי מרגו מרטינדייל, את מיה פארו וגם ג'ניפר קולידג' ("הלוטוס הלבן" ולעד אמא של סטיפלר מ"אמריקן פאי"). הנוסחה של מרפי לא משתנה, אבל נראה שהפעם הרכיבים איכותיים בהרבה.

שבעת פרקי "הצופה" זמינים עכשיו בנטפליקס