מה רואים הלילה: נטפליקס מחזירה את שנות ה-90 דרך שנות ה-70

ברוך שובכם לעיר. מילה קוניס ואשטון קוצ'ר בחזרה בתור ג'קי וקלסו. צילום מסך: נטפליקס
ברוך שובכם לעיר. מילה קוניס ואשטון קוצ'ר בחזרה בתור ג'קי וקלסו. צילום מסך: נטפליקס

הדור הבא של הסדרה האהובה "מופע שנות ה-70" חוזר עם סדרה בהפקת נטפליקס, וכמעט כולם חוזרים כדי למסטל דור חדש של ילדים על נוסטלגיה לתקופה שהם לא באמת חיו בה. האם זה מה שיחזיר את הגראנג' לחיים? לא, ברור שלא. אבל אולי יהיה כיף

נוסטלגיה היא אלמנט עוצמתי, ואין מי שיודע את זה כמו נטפליקס – שירות סטרימינג שהחייה כל כך הרבה סדרות עד שטכנית אפשר לקרוא לו בית קברות לחיות טלוויזיה. אבל עכשיו, אחרי ציפייה ארוכה, הם משיבים את סדרת הטלוויזיה שבעצמה נולדה בתור החייאה נוסטלגית של עשרים שנה לפני כן, וכך "מופע שנות ה-70", שהחלה את שידוריה בניינטיז, הפכה ל-"מופע שנות ה-90", עשרים שנה אחרי, ב-2023. מבולבלים? גם אנחנו, אבל נראה לנו שיש מה לצפות ל"מופע שנות העשרה" ב-2047.

וכפתורי הנוסטלגיה ילחצו חזק, תהיו בטוחים. כבר מהטריילר אפשר לראות את אריק ודונה (ביחד, ועם ילדה), קלסו וג'קי (ביחד, ועם ילד), פז (בתור ספר, ואולי סוף סוף מחוץ לארון) ואפילו את שובו של הסטלן הכי אהוב עלינו. לא, לא הייד, אלא ליאו (בגילומו של טומי צ'ונג האפוי תמידית). למה לא הייד? כנראה כי  דני מסטרסון, שגילם את הסטלן הקונספירטור החשוד, עומד כיום בפני משפט על תקיפה מינית של ארבע נשים שונות. אבל די עם חדשות מבאסות כי היי! הם מדברים על סיאטל! קיצר, זה לא הולך להיות הבינג' הכי מעמיק שלכם – וזה לא שסדרת המקור היתה כזו גאונית – אבל בהחלט עשוי להיות כיף.

חוץ מהנוסטלגיה לניינטיז ולדמויות שהכרנו ולחלוף הנעורים כעלה ברוח, הסדרה החדשה תעקוב אחר ליה, ביתם של אריק ודונה, שחוזרת לביקור קיץ אצל סבא וסבתא רד וקיטי פורמן (קורטווד סמית' ודברה ג'ו רופ, שגם הפיקו את הסדרה). שם היא פוגשת מגוון נערים רחב שדי דומה, אך מספיק שונה, מאלה שהכירו הוריה. בחבורתה תמצאו את: גוון – הריוט גירל המקומית; נייט – שמתואר כמי שנראה כמו ספורטאי גדול וטיפש, אבל הוא למעשה לא ממש אתלטי; ניקי – הבחורה לחוצת הציונים וחברתו של נייט; אוזי – נער גיי ואסייתי; וגם ג'יי – נער פלרטטן מאוד שלא תמיד מצליח, ובנם של ג'קי וקלסו. עכשיו, כשהסדרה מתמקדת בפערי דורות משולש, נותר רק לראות איך אריק פורמן יפשל הפעם. יש דברים שלא משתנים.

"מופע שנות ה-90", עכשיו בנטפליקס