מה רואים הלילה: סדרת מדע בדיוני שנראית כמו פרק של "מד מן"

שנות ה-50 של איזה מאה בדיוק? בילי קרודופ ב"שלום, מחר!"
שנות ה-50 של איזה מאה בדיוק? בילי קרודופ ב"שלום, מחר!"

"שלום, מחר!" היא הצצה לעבר כפי שאף פעם לא נראה אותו - ארצות הברית, שנות ה-50, חליפות, מכשירי רדיו, מכונות כתיבה, אבל מצד שני גם רובוטים, בתים על הירח ומכוניות שמרחפות (אבל לא לגמרי עפות. אל תשתגעו, בכל זאת, זה לא כזה סוג של מדע בדיוני)

19 בפברואר 2023

אם רק תסתכלו על תמונות מתוך הסדרה החדשה של אפל טיוי+, "Hello, Tomorrow!", רוב הסיכויים שלא תנחשו מיד שמדובר בסדרת מדע בדיוני. הכל בגיבור שלנו (בילי קרודופ) צועק שנות ה-50 – החליפה האפורה הכבדה, התסרוקת, החיוך המאולץ של איש מכירות ממולח, וכמובן הסנטר. יש לו סנטר של כוכב קולנוע משנות ה-50. אבל כפי שאולי נרמז קלות מהשם, או מהעובדה שכתבנו "מדע בדיוני" עד כה כבר איזה פעמיים, או מהעובדה שאם תשימו לב טוב טוב, המכונית האמריקאית היפה שלו למעשה מרחפת כמה סנטימטרים מעל האדם – העבר של "שלום, מחר!" הוא לא בדיוק העבר שאנחנו מכירים. גם לא ההווה.

"שלום, מחר!" היא סוג של חזון רטרו-פוטוריסטי ביזארי, וגם אם הדרמה הקומית הזאת לא תמיד פוגעת ברמת התסריט, לפחות מבחינת אסתטיקה היא טריפ לא נורמלי. היא מציגה מצד אחד את אמריקה המסורקת בקפידה של שנות ה-50 ומצד שני יש בה רובוטים ובתי נופש על הירח, שחיים בשלום לצד מכונות כתיבה וטלוויזיות גדולות ומיושנות. בקיצור, זה מזכיר מאוד את שאריות העולם הישן בסדרת משחקי המחשב Fallout (שהולכת להפוך עוד לא הרבה זמן לסדרה באמזון פריים, אז כדאי שתתכוננו), או אולי גרסה עוד יותר רטרואית של סדרה אחרת באמזון פריים, Tales from the Loop. והיא עוטפת את כל זה בדמות של מעין דון דרייפר דרג ג' (בקטע טוב, זה מכוון) – סוכן מכירות של בתי נופש על הירח, שגם הוא לא בדיוק התגלמות החלום האמריקאי כפי שהוא היה רוצה שתחשבו. בקיצור, שווה בדיקה, ולו בשביל העיצוב הפסיכי.