מה רואים הלילה: דונלד גלובר חזר עם סדרה חדשה ומלחיצה במיוחד

זה יגמר בדם. "Swarm". צילום: יח"צ
זה יגמר בדם. "Swarm". צילום: יח"צ

רק עכשיו הוא סיים את סדרת המופת שלו "אטלנטה", והנה היוצר/שחקן/ראפר/לב-שלנו חוזר עם מותחן אימה חדש שעוסק כולו בתרבות הערצת הסלבז. או בעצם, עוסק בביונסה. אה, וגם יש הופעות אורח של ילדי סלבז (ובילי אייליש), ופסקול של צ'יילדיש גמבינו עושה קווין בי. כמה כיף

אלוהי הראפ יודע שאנחנו התעסקנו לא מעט במהלך השנה האחרונה בדונלד גלובר, ובסדרה הנהדרת (גם אם מעוררת מחלוקת) "אטלנטה". אבל היא כבר הסתיימה, ועוד לפני שהתאוששנו, היוצר המקורי הזה מגיע עם סדרה חדשה שכהגדרתו, היא "אחות של אטלנטה". ולא בכדי – גם היא עוסקת בעולם המוזיקה והסלבריטאיות ממקום ביקורתי, וגם היא (איך לא) עוסקת בתרבות האפרו-אמריקאית, גם אם מזווית שונה לחלוטין. אבל יותר מהכל, היא עוסקת בביונסה. בערך.

"נחיל" (Swarm), היא מותחן אימה על מעריצה אובססיבית שלוקחת את אהבתה לכוכבת הפופ הפקטיבית נייג'ה רחוק מדי. ממש ממש רחוק מדי. באופן טבעי, הסדרה עוסקת בתרבות ההערצה, ובאופן ספציפי יותר, בהעצה סביב ביונסה. למרות שזה בשום שלב לא נאמר בבוטות בסדרה, זה ברור כשמש – זמרת הארנ'בי נייג'ה דומה לקווין בי בלוקים, בסאונד, בבעלה הראפר המצליח, בשמות השירים וכמובן, בסאונד השירים עצמם. גלובר השתתף ביצירת הפסקול, שבאמת נשמע כאילו מישהו הכניס ל-AI את הפקודה "תעשה לי שיר של ביונסה על ידי צ'יילדיש גמבינו", אבל אשכרה טוב.

המיני סדרה, שכל 7 פרקיה זמינים כעת באמזון פריים, באמת מרגישה בטון שלה קצת כמו האחות הקטנה של אטלנטה, רק שהעולם הרבה יותר מדמם, הסיפור יותר ממוקד נרטיב והפעם תצליחו להבין מה קורה שם (ברוב הזמן) גם בלי הריקאפ שלנו. חוץ מזה, גלובר והיוצרת השניה, ג'נין נאברס (מבוגרות חדר הכתיבה של אטלנטה), דאגו להביא כמה אנשים שמבינים דבר או שניים בתרבות הסלבז – חוץ מהופעות משחק מרשימות מאת בילי אייליש ופריס ג'סון (כן, הבת של מייקל), בחדר הכותבים היתה גם שם אחד שאולי יצלצל לכם מוכר: מליה אובמה. יאפ, ביתו של הנשיא לשעבר.

"Swarm", העונה זמינה במלואה באמזון פריים