מה רואים הלילה: הפנתר השחור, הפעם בלי מסיכה או כוחות על

יש לך סיגר בכיס או שאתה סתם שמח לראות אותנו? "הסיגר הגדל". צילום: יח"צ אפל TV
יש לך סיגר בכיס או שאתה סתם שמח לראות אותנו? "הסיגר הגדל". צילום: יח"צ אפל TV

עם כל הכבוד לצ'דוויק בוזמן, הפנתר השחר המקורי היה יואי פ. ניוטון, המהפכן האפרו-אמריקאי שהפך את השם "הפנתרים השחורים" לאימת ה-FBI. סדרה חדשה של יוצר "לייקרס: קבוצה מנצחת" באפל TV מספרת באותה הקצביות המוכרת על המאדרפאקר הכי קשוח במהפיכת זכויות האדם

הוליווד אוהבת סיפורי אנדרגראונד, ויש מעט מאוד סיפורים אמריקאים כמו זה של יואי פ. ניוטון. כלומר, זה סיפור אנדרגראונד אמריקאי אמיתי, אבל דווקא מהסוג שהוליווד לא הכי אוהבת. אתם יודעים, מהפכן אפרו-אמריקאי מואשם ברצח שלא ביצע בורח לקובה בעזרת מפיק הוליוודי יהודי. לא, לא ראיתם כזה. ובטח לא ראיתם ככה.

>> הסדרה החדשה של אפל TV שווה את המשבר הקיומי שתחוו בעקבותיה

עבור אפרו-אמריקאים, יואי ניוטון הוא שם מוכר בכל בית. למעשה, תמונתו האייקונית על כיסא הקש תלויה בבתים של רבים מהם. אחד המייסדים של תנועת הפנתרים השחורים, ואפילו אחד המיליטנטיים ביותר בהם. ובשנים האחרונות הוליווד הפכה ליותר סבילה עבור מהפכנים אגרסיביים ואלימים, ומעדיפה לספר את סיפורם באופן צבעוני ופופי. וזה בדיוק מה שקורה ב"הסיגר הגדול", הסדרה החדשה של אפל TV.

אנדרה הולנד ("אור ירח" ו"סלמה") מגלם באופן נפלא את ניוטון, בדיוק ברגע אחרי שהורשע ברצח שלא ביצע. הוא נעזר במפיק הסרטים ברט שניידר כדי לתכנן מבצע בריחה מה-FBI, ועל הדרך גולל את סיפור חייו. אם הלוק סבנטיז, הפסקול הגרובי, שיטת הסיפור הלא נראטיבית וקצב העריכה הגבוה יהיה לכם מוכרים, זה לא במקרה. ג'ים הכט, היוצר של "לייקרס: קבוצה מנצחת", עומד גם מאחורי הסדרה הזו, ונראה שהוא אימץ את אותו הטון, פלוס קצת יותר סאבטקסט גזעי, כדי לספר את הסיפור המופרע הזה באופן פופי וצבעוני. אח, הוליווד אוהבת סיפורי אנדרגראונד.
"הסיגר הגדול", 2 פרקים ראשונים עכשיו באפל TV. פרק חדש מדי שישי