מה רואים הלילה: "צדק פרטי" חוזרת. בדיוק כמו שטרנטינו רצה

לילה טוב דטרויט. "צדק פרטי: עיר קדומה" (צילום: יחסי ציבור/דיסני+)
לילה טוב דטרויט. "צדק פרטי: עיר קדומה" (צילום: יחסי ציבור/דיסני+)

שמונה שנים אחרי שירדה מהאוויר, דרמת הפשע המערבונית המעולה "צדק פרטי" (שמבוססת על ספריו של אלמור לנארד), חוזרת הערב לדיסני+ עם סיקוול חדש שלוקח את המרשל הדרומי עם גישה משלו לצדק וזורקת אותו בעיר הקשוחה, הקדמונית, שהיא דטרויט. איך התגעגענו

6 בספטמבר 2023

כבר מזמן עברנו את נקודת האל חזור שבה יש יותר סדרות שמבוססות על יצירה קודמת מאשר סדרות חדשות. זה עידן הריבוט, הרימייק, ובעיקר הריבייבל – ההחייאה מחדש של סדרות ישנות שרצינו רק עוד קצת מהן, ולפעמים אפילו זה לא. אבל במקרה של "צדק פרטי", דרמת הפשע המערבונית של FX, אנחנו מודים שהתגעגענו לשנינויות של ריילן גיבנס, בגילומו של טימותי אוליפנט. ברוך שובך מרשל, מקווים ששמרת על הכובע.

"צדק פרטי" (שלעד תהיה עבורנו פשוט Justified) רצה ברשת FX במשך שש שנים, עד 2015, אז סיימה את דרכה בקנטאקי, אבל לא את דרכו של גיבנס, איש חוק שלפעמים מעקם את החוקים כדי להביא לצדק (פרטי!). הסיבה לכך היא שגם במנותק מהסדרה, גיבנס קיים בעולם – הוא גיבור כמה מספריו של אלמור לנארד, אשר רק חלקם עובדו לסדרה.

לנארד הוא, כך מסתבר, סופר אהוב על קולנוענים רבים, ובמיוחד אחד – קוונטין טרנטינו. הבימאי הישראלי (מה? זה מה שהוא!) שוחח עם אוליפנט על אהבתו לסופר (אוליפנט שיחק ב"היו זמנים בהוליווד"), ושידל אותו לחזור לדמותו של גיבנס פעם נוספת – הפעם כדי לעבד את הספר City Primeval: High Noon in Detroit. וכשטרנטינו אומר לך, אתה הולך למפיקי הסדרה שסיימת לפני 5 שנים, ומשכנע אותם לחזור לעונה אחת נוספת. קוונטין רוצה, קוונטין מקבל.

אם כך, "Justified: City Primeval" נולדה – עם גרסה טיפה יותר מבוגרת של גיבנס (למעשה, ב-15 שנה מסיום הסדרה), שעכשיו צריך לנסות ולצאת מאזור הנוחות שלו בקנטאקי, ולפלס את דרכו בעיר הקשוחה דיטרויט. אה, וגם לטפל בילדה בת ה-15 שלו (הפתעה!), שמגולמת על ידי ביתו האמיתית של אוליפנט (הפתעה 2!). עם עונה קצרה ומדויקת של 8 פרקים, ששודרה לפני חודש וחצי ב-FX ומגיעה סופסוף לדיסני+ (והייתה הצלחה מספיק גדולה כדי להכריז מיד על עונה שנייה), לא מתכננים כאן למתוח את הסיפור. באנו, חזרנו, ירינו, סיימנו. לא ידענו שאנחנו רוצים את זה, אבל קוונטין כן. אח שלנו יודע מה טוב לנו.
"Justified: City Primeval", עונה ראשונה, שמונה פרקים, עכשיו בדיסני+