מה רואים הלילה: הממתק הבריטי השערורייתי של הסופ"ש הזה

יו גרנט בעונה הראשונה של "שערוריה אנגלית למדי" (צילום: יחסי ציבור / BBC)
יו גרנט בעונה הראשונה של "שערוריה אנגלית למדי" (צילום: יחסי ציבור / BBC)

"שערוריה אנגלית למדי" הייתה ממתק עסיסי ומטורלל עם יו גרנט ובן וויסלו, ועכשיו מגיעה סדרת ההמשך "שערוריה בריטית למדי" כדי לתת עוד שחזור מלא סטייל של סקנדל היסטורי. שתיהן עולות ב-HOT VOD ו-yes VOD ויעשו לכם סופ"ש אנגלופילי צהבהב

הו איזה סופ"ש כיפי מחכה למנויי HOT VOD ו-yes VOD שהולכים לקבל מנה מרוכזת של טלוויזיה בריטית מעולה, עם עליית "שערוריה בריטית למדי" של ה-BBC, סדרת ההמשך האנתולוגית של "שערוריה אנגלית למדי". לטובת מי שהחמיץ, "שערוריה אנגלית למדי" שודרה לראשונה ב-2018 וכיכב בה יו גרנט בתפקיד מרהיב ובאחת מתצוגות המשחק הטובות ביותר שלו כג'רמי ת'ורפ, חבר פרלמנט שמנסה לרצוח את המאהב שלו מחשש שיחבל בקריירה הפוליטית שלו. הסדרה הייתה מבוססת על ספרו המצליח של ג'ון פרסטון מ-2016 שנשא את אותו שם. התוצאה הייתה ממתק עסיסי שמשלב בין תכנים של טבלואיד בריטי לאיכויות הגבוהות ביותר אליהן יודע ה-BBC להגיע.

במהלך הבוקסינג דיי האחרון, לפני כחודש, שידר ה-BBC את "שערוריה בריטית למדי" במשך שלושה ערבים רצופים, עם סיפור שאינו ממשיך באופן ישיר את קודמו אבל מבוסס כמותו על אירועים אמיתיים. למרות תצוגת משחק עתירת סטייל של פול בתני ("וונדהויז'ן") וקלייר פוי ("הכתר") ובניגוד לקודמתה, היא חטפה על הראש מלא מעט מבקרים אבל זכתה לרייטינג גבוה. כך או כך, שתי העונות עולות ל-HOT VOD במקביל, ומדובר בסך הכל בחגיגה של שישה פרקים גדושי אנגלופיליה צהבהבה, איפשהו בין שחזור היסטורי תקופתי לאופרת סבון לדוקו דרמה של פשע אמיתי.

את העונה הראשונה, עם יו גרנט ובן וויסלו (שגם זכה עליה באמי ובגלובוס הזהב) בתפקידים הראשיים, כתב ראסל טי. דיוויס וביים סטיבן פרירס, שניים מהבכירים והמנוסים ביותר שבין היוצרים הבריטים. בפרויקט ההמשך בחר ה-BBC בשרה פלפס ככותבת – מי שהתחילה את דרכה באופרת הסבון העממית "איסטאנדרס" והפכה לאחת מיוצרות המיני-סדרות הבולטות באנגליה – ובידי הבמאית הנורווגית אן סוויצקי שעיקר תהילתה על הפרק "רייצ'ל, ג'ק ואשלי גם" ב"מראה שחורה". יכול להיות שזה היה הימור נועז, אבל לפחות מבחינת הקהל מסתמן שהכיף הוא בפורמט: שחזור מושקע ועשוי היטב של סקנדלים היסטוריים. תנו לנו עוד.

"A Very English Scandal", החל מה-20.1 ב-HOT VOD וב-yes VOD ובשישי ה-21.1 בשעה 21:00 ב-HOT HBO (שלושה פרקים ברצף)
"A Very British Scandal", החל מה-20.1 ב-HOT VOD וב-yes VOD ובשבת ה-22.1 בשעה 21:00 ב-HOT HBO (שלושה פרקים ברצף)