מה רואים הלילה: אפוס המד"ב של אפל TV לא מפסיק להשתפר

סיבה לצעוק. "המוסד". צילום: יח"צ אפל TV
סיבה לצעוק. "המוסד". צילום: יח"צ אפל TV

אפל טיוי הצליחו לעשות את הלא יאמן ועיבדו את סדרת ספרי "המוסד" של אייזק אסימוב באופן מוצלח, שגם אם לא נאמן לחלוטין למקור, לגמרי מצליח לתפוס את רוח יצירתו המהפכנית. והעונה השניה, כך שמענו, רק משדרגת את ההישג המרשים

אפל TV, יש להודות, היא אחת מרשתות הסטרימינג היותר אמיצות. כן, לכולן יש סדרות מעולות ויצירות מפתיעות, אבל רוב רשתות הסטרימינג מג'גלגות בין איכות לטראש. לא אפל. שם מנסים לייצר חותם איכות מסוים עם מעט סדרות בשנה, כש(כמעט)כל אחת משמעותית. זה פחות, אבל הרבה. אחת מהסדרות האלו שבאפל שמו עליה את רוב האסימונים היא "המוסד" – יצירה שאפתנית מעצם קיומה, שהושקעו בה כ-45 מיליון דולר, עם המון ציפיות, והמון סיכוי לאכזבות. ולמרבה ההפתעה – חששותנו התבדו, וההימור השתלם. והוא רק ממשיך להשתלם עוד יותר.

"המוסד" ("Foundation") מבוסס על סדרת ספרי המד"ב של אייזק אסימוב, שעד שאפל TV לא הרימו את הכפפה, נחשבה לבלתי ניתנת לעיבוד. חשבתם ש"שר הטבעות" היא סאגה בלתי נגמרת? נסו עולם ספרים שמתאר קריסת אימפרייה עתידנית בפירוט שובה לב, דרך מסע של מדענים מהפכנים שבו זמנית מנסים להציל את האימפריה מקריסה, וגם אשכרה לחיות את חייהם איכשהו. אם כן, אפל החליטו לקפוץ על הרימון הזה, ומסתבר שהם ידעו מה הם עשו. הסדרה הופקדה בידיים בטוחות (דיוויד ס' גויר, התסריטאי של טרילוגיית "האביר האפל"), והבחירות שנעשו – גם אם זלגו מתחומי האפוס של אסימוב, וגם אם נאלצו לוותר על חלקיו – היו מדויקות, והצליחו לשמור על רוח הספרים מבלי להיתקע על ניטפוקי מעריצים.

בשבוע שעבר, כמעט שנתיים אחרי סיום העונה הראשונה, עלה הפרק הראשון של העונה השניה – והוא היה גדול יותר, אפי יותר ובאופן כללי יותר מהעונה הקודמת. כבר עם יציאתה היא גרפה מחמאות, אבל תחילת העונה השנייה חיממה מחדש את הקהל, ומסתמן שלאפל יש להיט רדום שנמצא בצמיחה מתמדת. לאחרונה גם דווח שאפל כל כך מרוצים מהסדרה, עד שהזמינו עונה שלישית עוד לפני עלייתה של השניה (אולי הפעם לא יקח שנתיים), ושהם מתכננים להרחיב את העולם, ולהרים פרנצ'ייז מלא והיקפי סביבה. לזה אנחנו קוראים הישג. מהרו לתפוס אותה עכשיו, לפני שהיא הופכת לסדרת המד"ב שכולם רוצים להיות חלק ממנה.

"המוסד", פרק ראשון בעונה השניה זמין באפל TV, פרק חדש מדי יום שישי