מה רואים הלילה: שובה של הסדרה שלקחה אתכם לתוך איימי שומר

איימי שומר ב"בתוך איימי שומר" (צילום: יחסי ציבור)
איימי שומר ב"בתוך איימי שומר" (צילום: יחסי ציבור)

הרבה דברים קרו כאן מאז 2016 והקאמבק של "בתוך איימי שומר" לעונה חמישית מרגיש כמו ד"ש מעידן אחר, אבל הפרק הראשון מבטיח שהקומיקאית שנסקה וגם דעכה כמו מטאוריט בכל זאת עדיין רלוונטית, בועטת ופרועה גם פוסט MeToo

20 באוקטובר 2022

שש שנים חלפו מאז הפרק האחרון של סדרת המערכונים "בתוך איימי שומר" לבית קומדי סנטרל, סדרה שהפכה את הקומיקאית איימי שומר לכוכבת בינלאומית בקנה מידה לא קטן. ההומור הפרוע של הסטנדאפיסטית השמנמנה יצר בין 2013 ל-2016 סקץ' קומדי לפנתאון במשך ארבע עונות, והעונה החמישית הוקפאה לטובת טור הופעות בינלאומי, סרטים הוליוודיים, חתונה וילד, מאבק ממושך במצב רפואי ושנתיים של קורונה. חזרתה של שומר לעונה חמישית עכשיו היא כמו ד"ש מ-2016 בקפסולת זמן, והאמת היא שהתגעגענו לאותו עולם תמים שבו עדיין לא ירדה החשכה, מותר היה לעשות הפלות בכל רחבי ארצות הברית ואף אחד לא האמין שטראמפ ייבחר.

"בתוך איימי שומר" הפכה כאמור את הכוכבת שלה לסופרסטארית, אבל עלייתה המטאורית הפכה מהר מאוד לירידתה המטאורית בעקבות כמה כישלונות קולנועיים, הסתבכויות עם הפה הגדול שלה. השנה, עם סיטקום חדשה ב-Hulu/דיסני במקביל, היא במוד קאמבק מלא והשאלה הגדולה היא האם יש לה מה לחדש והאם סדרת המערכונים שלה יכולה לשרוד את הפער התרבותי שנוצר מאז 2016, בעולם פוסט-MeToo שבו נשים מוחלשות יותר מתמיד. התשובה, כמובן, היא קללה עסיסית כלשהי ששומר יכולה לפלוט במבטא דרומי מודגש ובהגשה קומית מושלמת.

“Colorado” | Inside Amy Schumer | Season 5 | Paramount+

Colorado is the perfect destination for all your “Colorado” needs. Stream new episodes of Inside Amy Schumer October 20 exclusively on Paramount+.

Posted by Paramount+ on Wednesday, September 28, 2022

כבר בפרק הראשון של עונת הקאמבק (המכילה חמישה פרקים בלבד בינתיים), שמשודרת בשירות הסטרימינג פארמאונט+ ולא בקומדי סנטרל, מנחיתה שומר פצצת סאטירה אנטי-שמרנית ואולטרה-עדכנית בדמות פרסומת לתיירות בקולורדו שמזמינה נשים ממדינות שכנות לחוות את היופי, המרחבים והנופים של קולורדו ולעשות הפלות חוקיות. מערכון אחר (שכתבה סשה סיינפלד, בתו של ג'רי סיינפלד וחברה בצוות הכותבים של שומר) עוסק בסטודנטיות שמגיעות לקולג' ומקבלות תדרוך מהצוות על כך שבשנים הקרובות הן עומדות להיאנס והאוניברסיטה תתעלם מהתלונות שלהן. אם מישהו דאג שהפמיניזם הוולגרי וחובב הפלוצים של שומר נרגע עם האימהות, ובכן, קללה עסיסית כלשהי במבטא דרומי מודגש וכו'.
>> בתוך איימי שומר/ Inside Amy Schumer , פאראמונט+, עונה חמישית, 5 פרקים