מה רואים הלילה: האריסון פורד והלן מירן במערבון מודרני כן בבקשה

הכי הוליווד שיש. הלן מירן והריסון פורד ב"1923" (צילום: יחסי ציבור/ פאראמונט+)
הכי הוליווד שיש. הלן מירן והריסון פורד ב"1923" (צילום: יחסי ציבור/ פאראמונט+)

אפילו לא ידענו שזה מה שאנחנו צריכים: מערבון שהוא חלק נוסף, שלישי במספר, בעולם הטלוויזיוני הכי מצליח שאתם לא מכירים, על משפחת חוואים ממונטנה עם היסטוריה של 150 שנה על האדמה, ועם מתח בלתי נפסק בין מערב פרוע לעולם המודרני

מהפיכת הטלוויזיה של עשרים השנים האחרונות גררה אינספור כוכבי קולנוע לככב על המסך הקטן, כך שזה לא מפתיע אותנו ממש לראות כוכבי קולנוע ותיקים בסדרות מתוקצבות היטב – אבל האריסון פורד, כוכב אולדסול עם אטיטוד משלו, תמיד הרגיש כמו שחקן שלעולם לא יגיע לטלוויזיה. עכשיו גם הגבול האחרון הזה נפרץ, וכל מה שהיה צריך זה סדרת פריקוול של הסדרה הכי מצליחה בארה"ב, החייאה של ז'אנר המערבונים ואת הלן מירן בתור שותפה לסצינות.

"1923", שעלתה אתמול לשירות הסטרימינג של פרמאונט+, היא ממש לא באה משום מקום. היא סדרת המשך לסדרה המקדימה של הסדרה הכי מצליחה בארה"ב. מבולבלים? גם אנחנו. אבל נעשה סדר. "יילוסטון", שעלתה לשירות הסטרימינג לפני כ-4 וחצי שנים, היא הלהיט הכי מפתיע של השנים האחרונות – מערבון מודרני שנכתב על ידי שחקן סוג ד' שהפך לתסריטאי סוג ב' עם שחקן סוג א' (קווין קוסטנר). העניין הוא שהסדרה הצליחה לתפוס איזה צייטגייסט אמריקאי, והפכה להיט בארה"ב, אבל בעיקר שם. כמה להיט? בשנה שעברה היא היתה הסדרה המתוסרטת הכי נצפית בכל ארה"ב. כן, סדרה על קאובוי במונטנה שמתמודד עם העולם המודרני הפכה ללהיט עצום. מי ידע?

ההצלחה העצומה גררה, כמו שאוהבים בהוליווד, עוד סדרה מצליחה: "1883", שמציגה את סיפור הגעת המשפחה של אותו קאובוי למונטנה, והקמת חוות יילוסטון, שנתנה את שמה לסדרת המקור. גם שם הסתמכו על שחקן מיתולוגי (סם אליוט), בתוספת כמה זמרי קנטרי (טים מקגרו, פיית' היל) והמון נוסטלגיה מפוכחת לימי המערב הפרוע. וזה לא קלישאתי כמו שעשוי להישמע – הסדרה מצליחה בו זמנית להתמודד עם אתוס הקאובוי האמריקי מבלי להתעלם מהנזק והגניבה של האוכלוסיות הילידיות, מה שהפך אותה ללהיט חוצה אוכלוסיות ופוליטיקה – אירוע די נדיר בארה"ב של היום.

ועכשיו, כאמור, מגיעה "1923", סדרת ההמשך ל"1883", שהיא גם (עדיין) פריקוול לאירועי "יילוסטון", ובכיכובם של צמד שחקני הענק פורד ומירן. נושאי הבסיס של העולם של יילוסטון – משפחה, נאמנות, אדמה ומפגש בין עולם ישן לעולם חדש – עדיין נמצאים בליבה, אבל הפעם היא עוסקת בהתמודדות אותה המשפחה (רק 40 שנה אחרי) עם כניסת המדרניות של מזרח ארה"ב למערב הכבר לא כל כך פרוע. הטריילר נראה פשוט מהמם, הקאסט חסר תקדים ולמרות שיילוסטון ודמותיה לא פרצו לישראל, זה הזמן שלכם להקדים את כולם ולתפוס את המערבון המסקרן הזה.

פרק ראשון של "1923" זמין בפרמאונט+