מה רואים הלילה: הסיטקום שנטפליקס החזירה מהחלל החיצון

"חיל החלל" (צילום: יחסי ציבור // נטפליקס)
"חיל החלל" (צילום: יחסי ציבור // נטפליקס)

"חיל החלל" הייתה כישלון מוחלט בעונתה הראשונה, אבל נטפליקס נתנה לה עוד הזדמנות ובעונה השנייה פתאום הכל עובד לה. קומדיית החלל של גרג דניאלס בכיכובו של סטיב קארל, עם קאסט קומי מבריק, פשוט החליטה סופסוף שהיא קומדיה

21 בפברואר 2022

עם תום העונה הראשונה של "חיל החלל" היה נדמה שהכל אבוד. סדרת הדגל של נטפליקס בבימויו של גרג דניאלס ("המשרד", "מחלקת גנים ונוף") ובכיכובם של סטיב קארל וג'ון מלקוביץ' הייתה בעונתה הראשונה פלופ מוחלט, התחזתה מסיבה לא ברורה לדרמה קומית (תרגום: "לא יצא לנו מספיק מצחיק") ונראתה כמו דאחקה על חשבון דונדל טראמפ – שייסד את חיל החלל האמריקאי במציאות – שלא הבשילה לכדי רעיון שלם. זה היה בזבוז נוראי של כישרון והותיר לבבות שבורים שקיוו לניצוצות שאיתם הדליקו קארל ודניאלס את "המשרד". הביקורות היו קשות, הקהל היה עוין, ומסיבה לא ברורה החליטו בנטפליקס להזמין עונה שנייה של הכישלון הנורא הזה. התוצאה של ההתעקשות הזאת היא לא פחות מנס.

העונה השנייה של "חיל החלל", שבעה פרקים בלבד, יוצאת לדרך כשברור לה מאוד שהיא סיטקום ושהיא באה להצחיק – ופתאום כל מה שלא עבד בעונה הראשונה התלקח לכדי קומדיה במיטבה עם אנסמבל שחקנים קומי רחב ומפואר (ליסה קודרו, בן שוורץ וג'יין לינץ', אם לציין כמה מהם) שהתבזבז מאוד בעונה הקודמת. את הפרק הראשון והמצוין של העונה כתב קארל בעצמו, כאילו משכתב את הטון הכללי של הסדרה ועושה לה ריבוט בפועל, או לכל הפחות נותן לה בעיטה נאה בתחת.  נפילתו של דונלד טראמפ חסכה מ"חיל החלל" את הצורך להתכתב עם המציאות ושחררה אותה אל שדות הקומדיה, וזה ניכר בעיקר בשמחת החיים של השחקניפ.

השינוי שחל ב"חיל החלל" לא בהכרח מפתיע. גם "מחלקת גנים ונוף" ו"המשרד" נפתחו בעונות ראשונות שגיששו את דרכן והתקשו למצוא את עצמן, רק כדי להתפוצץ יותר ויותר עם כל עונה נוספת. אנחנו יכולים להמליץ בחום לפחות על שני הפרקים הראשונים של העונה השנייה בהם צפינו (אחר כך אתם יכולים לחזור לעונה הראשונה כדי לראות כמה גדול הפער), סיפור העלילה על מפקד חיל החלל שמקבל הזדמנות אחרונה להוכיח את עצמו לפני הדחה משמש את קארל ככר פורה להומור הקרינג'י שהוא מתמחה בו ומספק לא מעט רגעים קורעים. ואם זו תהיה המסקנה גם בתום שבעה פרקים, יכול להיות שהרווחנו כאן סדרה שרק תלך ותשתבח עם כל עונה שתחלוף. לא נתנגד.

>> "חיל החלל", עכשיו בנטפליקס