מה רואים הלילה: דרמת המד"ב של אפל תסחט מכם את כל הדמעות

"Constellation" (צילום: יחסי ציבור/אפל TV+)
"Constellation" (צילום: יחסי ציבור/אפל TV+)

שירות הסטרימינג של אפל כבר תרם לנו כמה מסדרות המד"ב הטובות של השנים האחרונות, ויכול להיות שאפשר לצרף אליהן את "Constellation" ששלושת הפרקים הראשונים שלה עלו היום. דבר אחד בטוח: יש כאן סיפור על אמא אסטרונאוטית ובת שנותרה מאחור, כך שכדאי להכין את הממחטות

21 בפברואר 2024

כל מה שצריך לדעת על "Constellation", דרמת המד"ב החדשה של אפל TV+ זה שיש אמא ויש בת, והאמא היא אסטרונאוטית. זה כבר כמעט ז'אנר בפני עצמו, סרטים וסדרות שבהם אסטרונאוטיות או חוקרות חלל מתעמתות עם רגשות האשם האמהיים על הילדים והילדות שנשארו לבד בבית, בדרך כלל על רקע קטסטרופה או אפקוליפסת אין ברירה כזו או אחרת. ואתם יודעים שלא משנה מה יקרה, איך תתפתח העלילה ומה יעשו הדמויות, זה ייגמר בדמעות.

>> כל מה שהחמצתם בפברואר: 27 סדרות חדשות שעולות החודש

נומי ראפאס המצוינת ("הנערה עם קעקוע הדרקון", "ג'ק ריאן") היא ג'ו אריקסון, אסטרונאוטית ששורדת תאונה בתחנת החלל וחוזרת לכדור הארץ רק כדי לגלות שחלקים מסוימים בחייה אינם מתחברים בחזרה, שלא בטוח שהבת שלה היא מי שהיא זוכרת בתור הבת שלה, שהיא רואה דברים מוזרים בראי ושאולי היא בעצם ראתה משהו בחלל החיצון שכולם מתאמצים להסתיר. בקיצור, שמחה גדולה לחובבי הטרגדיות הבינגלקטיות.

לאווירת הפרנויה השבורה מוסיפים גם חברי הקאסט המרכזיים שלצדה, ובראשם ג'ונתן בנקס ("שובר שורות", "סמוך על סול") הנפלא תמיד וג'יימס ד'ארסי, שני שחקנים שמלבלבים בתפקידי דושים. אליהם מצטרף קאסט פאן-אירופי עם דגש גרמני, כי למרות הגרוב ההוליוודי מדובר בהפקה גרמנית שצולמה ברובה בברלין (ובחלקה בלפלנד), זכתה לתמיכת שיא בגובה 10 מיליון אירו מקרן הקולנוע הגרמנית, על רקע המגמה הגוברת של השקעה ממשלתית כבדה בהפקות מקור בגרמניה בפרט ובאירופה בכלל.

אל שרתי הסטרימינג של אפל TV+ עלו שלושה פרקים ראשונים (מתוך שמונה בסך הכל), ועל סמך פרק הפתיחה העוצמתי ניתן להסיק שמדובר במותחן פסיכולוגי מורט עצבים עם אימפקט רגשי חזק, הרהורים על מהות הקיום האנושי והזמן/חלל ולא מעט אימה צרופה. רף האיכות הגבוה שאפל TV+ מציבה להפקות שלה כבר תרם לעולם כמה סדרות מד"ב מעולות ממש ("ניתוק", "סילו", "למען כל האנושות", "מוסד"), כך שאפשר לקוות ש"Conctellation" תתעלה מעל לנוסחה שלה.
>> "Constellation", עונה ראשונה 8 פרקים, עכשיו באפל TV+