מה רואים הלילה: סדרת הדוקו של HBO שהדהימה את העולם חוזרת

"הג'ינקס" (צילום: יחסי ציבור/HBOMax)
"הג'ינקס" (צילום: יחסי ציבור/HBOMax)

"הג'ינקס" חוללה ב-2015 מהפכה מוחלטת בז'אנר הדוקו-פשע והציגה לעולם את רוברט דורסט, אחת מדמויות הנבל המדהימות בתולדות הטלוויזיה. גם אחרי הפינאלה הסנסציוני, עם מעצרו באשמת רצח בלילה שלפני שידור הפרק האחרון, המשיכו יוצריה לתעד ולחקור את הסיפור. והנה יש לכם עונה שנייה להתאבסס עליה

עכשיו כשהמסכים מוצפים בסדרות דוקו-פשע-אמיתי ודרמות טרו קריים מתוסרטות, זה נראה כאילו הן והז'אנר תמיד היו כאן איתנו. בפועל, עד שנת 2015 הן נחשבו לז'אנרים ירודים ונצלניים, שנתנו בדרך כלל טיפול סנסציוני ודל תקציב לסיפורים מהחיים שעשו כותרות. אבל אז הגיעה "הג'ינקס" של HBO והראתה מה דוקו פשע אמיתי באמת יכול להיות: מותח, מפחיד, מדהים, עוצר נשימה ועם טוויסט לסיום שאף סדרה מתוסרטת לא יכולה לחלום עליו. ועכשיו, כמעט עשור אחרי, היא חוזרת.

>>  תראו מי בא לשחק: דירוג 20 הסדרות הטובות ביותר על המסך עכשיו

זה קצת מוזר ש"הג'ינקס" חוזרת, כי כמו שיודעים כל מי שעקבו אחר עלילותיו של רוברט דורסט – הנבל מקפיא הדם שבמרכז הסיפור, מיליונר יורש נדל"ן שזוכה בשנת 2003 מרצח שאולי בכל זאת ביצע – יודעים שהוא נפטר בתחילת שנת 2022 אחרי שכבר היה בכלא. ואחרי הפינאלה המדהים שארגן לעונה הראשונה כשנעצר על ידי המשטרה באשמת רצח בלילה שלפני פרק הסיום, והווידוי המדהים שפלט למיקרופון הצמוד לגופו כשהלך לשירותים, מה כבר נשאר להוסיף?

ובכן, מתברר שליוצרי הסדרה – אנדרו ג'ארצקי, מארק סמרלינג וזאק סטיוארט פונטייה – יש עוד הרבה מה לספר. ג'ארצקי ביים ב-2010 את הסרט "דברים טובים" עם ריאן גוסלינג וקירסטן דנסט, המבוסס על סיפורו של דורסט, ובעקבות אותו סרט יצר איתו דורסט (שאהב את הסרט) את הקשר שנמשך עד למעצרו.

שלושת היוצרים המשיכו ללוות את הסיפור מהיום שבו הסתיימה הסדרה ועד לימינו אנו ומצאו בו עוד שלל הסתעפויות מקריפות, שלא לדבר על שיחות טלפון מוקלטות של דורסט מתא כלאו ועדים נוספים שהחליטו לפתוח את הפה לאחר מותו. הפרק הראשון של העונה עשוי באותה תנופה ומיומנות שהפכו את "הג'ינקס" לתופעה עולמית, וגם אם סוף הסיפור כבר ידוע, אתם כנראה כל כך הולכים ליהנות מהדרך.
>> הג'ינקס // The Jinx, עונה 2, שישה פרקים. החל ממחר גם ב-HOT8, HOT VOD וסלקום TV