מה רואים הלילה: סמואל ל. ג'קסון מקבל את הרגע שלו לזרוח ב-MCU

מי יודע מה אמיתי ומה לא? פלישה סודית. צילום: יח"צ
מי יודע מה אמיתי ומה לא? פלישה סודית. צילום: יח"צ

בעולם שבו כל אחד יכול להיות חייזר סודי, במי אפשר לבטוח? ניק פיורי, בגילומו הנפלא של סמואל ל. ג'קסון, הולך לגלות במיני סדרה החדשה של מארוול, שממש רוצה להיות הקאמבק שהם צריכים. זה יצלח להם? למי אכפת, יש לנו עוד מסמואל ל. ג'קסון

אנחנו נהיה הראשונים להודות בזה – מאז שהאוונג'רס ניצחו את ת'אנוס והחזירו את חצי מאוכלוסיית הגלקסיה, מארוול קצת בבעיה. זה לא אשמת האוונג'רס, כמובן – פשוט אחרי שמספרים את אחד מהסיפורים הארוכים והמורכבים בתולדות המדיום האודיו-ויזואלי, חייבים להגיע עם חתיכת פיצוץ כדי לעמוד ברף. ואיך נאמר זאת? המולטוורס הוא לא בדיוק הפיצוץ לו ייחלנו. עד כה הסדרות של השלב הרביעי לא היו מרשיות יותר מדי – אולי קצת כיף עם לוקי, ובהחלט רעיון מעולה (אך לא פופולרי כל כך) עם וונדוויז'ן – ועכשיו מארוול רוצה לשנות את זה עם המיני סדרה החדשה בכיכובו של אחד מהגיבורים הכי אהובים במארוול, ניק פיורי.

למרות שכח העל היחיד שלו זה היותו חתיכת באד מאדר פאקר, ניק פיורי – כבר מזמן סמואל ל. ג'קסון המבריק – הוא אחת הדמויות האהובות ב-MCU. האיש שיזם את האוונג'רס, המגייס האולטימטיבי ואדם שאף בולשיט לא חולף מעבר לעינו החדה. ורק לא מזמן גילינו שלמעשה במהלך המי יודע כמה פעמים האחרונות שראינו אותו, הוא בעצם לא ממש היה הוא, אלא אחד מגזע הסקרולים – זן חללי של חייזרים שיכולים לשנות את צורתם לכל אדם עלי אדמות. "הפלישה הסודית", שהפרק הראשון שלה עלה היום (21.6) לדיסני+, מתחילה בחזרתו של ניק פיורי האמיתי לכדור הארץ, במטרה למנוע את השתלטותם של הסקרולים על העולם.

הסדרה מבוססת על אירוע קרוסאובר קומיקסאי מ-2008, אבל מרפררת באופן מובהק לז'אנר הפארנויה הפוליטית הקונספירטיבי שאפיין את ימי פוסט ווטרגייט. היא אפילו מצולמת באפלה אופיינית לז'אנר. דמיינו את "כל אנשי הנשיא" פוגש את "תיקים באפלה", רק שכל אדם שפוגשים יכול להיות חייזר במסווה, וסמואל ל. ג'קסון עשוי לתת להם אגרוף. נכון נשמע כיף? פרט מעניין נוסף הוא שאת הפתיח לסדרה יצרו מארוול בעזרת אנימציית AI, אקט שבו זמנית עורר מחלוקת (כלומר, הם חברת קומיקס. עם אנימטורים), אבל גם רומז לטבע ההפכפך והנכלולי שמאחורי כל אחת מהדמויות שתראו לאורכה. האם זה מה שיציל את מארוול? לא, ברור שלא. הם יצטרכו לעשות כמה סרטים מעולים. אבל עד אז, נקווה שלראות את סמואל ל. ג'קסון מרביץ לחיזרים יהיה מספיק.

"פלישה סודית", פרק ראשון זמין עכשיו בדיסני+, פרק חדש בכל יום רביעי