מה רואים הלילה: אם משחקי הכס היו מתרחשים בחצרו של המלך ארתור

מרלין היה שחור!? "The Winter King". צילום: יח"צ MGM+
מרלין היה שחור!? "The Winter King". צילום: יח"צ MGM+

כל אחד רוצה פרנצ'ייז: אנחנו יודעים שאתם מתגעגעים למשחקי הכס, ואף המשכון לא הצליח לספק את הגירוד - אבל מה בנוגע לחיקוי בהשראת סיפורי המלך ארתור? "The Winter King" היא דרמה שמגוללת את אחת מאגדות בריטניה הגדולות, אבל ממש רוצה להרגיש כמו הסדרה המצליחה ההיא

21 באוגוסט 2023

מאז שהלהיט של HBO עם הדרקונים והסקס הסתיים, כל חברת סטרימינג וערוץ טלוויזיה ניסו לייצר חאליסי משלהם. כלומר, סדרה עם לוק של ימי הביניים, מלחמות פוליטיקה, דם, סקס ותככים. מפה לשם, אינספור פרנצ'ייזים של פנטזיה קמו לחיים, רצוי על בסיס מותג מוכר – בין אם זה "טבעות הכוח" של אמזון, "המכשף" של נטפליקס, "ויקינגים", "חומריו האפלים", וכמובן, גם "בית הדרקון" של HBO. כולם מנסים לשחזר את ההצלחה חסרת התקדים, אף אחד לא באמת מצליח. אבל לפעמים, אם היומרות לא גדולות מדי, זה יכול להביא לנו סדרה נחמדה. לא משחקי הכס, אבל נחמדה.

"The Winter King" (שבטח יתורגם כ"מלך החורף", אם אי פעם יגיע לארץ) היא הפקה של חברת הטלווייזה MGM+ (לשעבר Epix), שאמנם לא הפכה עדיין לשם מוכר במגרשי הטלוויזיה, אבל כן אחראית לכמה סדרות מצוינות כמו "הסנדק של הארלם" או "מרגל בין חברים". עכשיו מנסים שם לקפוץ לליגה של הגדולים עם יצירה שאפנתית – גם אם בתקציב נמוך יחסית לז'אנר – על בסיס הסיפור הקלאסי של המלך ארתור ואיחוד שבטי בריטניה. על פניו, נראה שאיכויות ההפקה (והפיאות הגרועות) קצת פוגמים בחוויית הצפייה, אבל קראנו את הביקורות ושמעו, נראה שיש כאן משהו ששווה לשים עליו עין.

"מלך החורף" עוקב אחרי ארתור בימיו כלוחם שהוגלה מארצו, אבוד בעולם, אביריו מפוזרים ברחבי בריטניה והמכשף מרלין (נו, היו פעם כאלה) לא בדיוק מחובר לעולם. עם מנעד שחקנים בריטים, בראשם איאן דה קייסטקר בתפקיד ארתור (שמוכר לכם אולי מ"סוכני S.H.I.E.L.D."), הביקורות דווקא מציינות את החוכמה של הסדרה, חרף ערכי ההפקה המפוקפקים. אולי זה קשור לעובדה שגם הסדרה הזו – בדומה למשחקי הכס – מבוססת על נובלה נכבדת, הפעם של הסופר ברנרד קורנוול, עליו כתבו בגרדיאן שהוא "סופר הרומנים ההיסטוריים הבריטי הטוב ביותר של כל הזמנים". מי יודע, אולי נולד פה פרנצ'ייז חדש.
"The Winter King", ברשת MGM+, פרק חדש מדי יום ראשון