מה רואים הלילה: הקומדיה השחורה שצריכה להלחיץ כל גבר גרוע

"אחיות רעות" (צילום: יחסי ציבור/ אפל TV+)
"אחיות רעות" (צילום: יחסי ציבור/ אפל TV+)

"אחיות רעות" היא התוצר הראשון של הדיל בין אפל TV+ ובין שרון הורגאן המבריקה ("קטסטרופה"), ועל פי הפרקים הראשונים הכיפיים עד מאוד, נראה ששתיהן יכולות לסמן עוד "וי" בשורה של הצלחות. ויש גם מסר ברור לחלאות המין הגברי: די להיות חלאות

21 באוגוסט 2022

התאהבנו מעל הראש בשרון הורגאן ב"קטסטרופה" המעולה ששודרה בצ'אנל פור במשך ארבע עונות קצרות, ועכשיו אנחנו יכולים לעמוד בתור עם שאר העולם שהתאהב בה בסדרה ההיא. היא קומיקאית, היא תסריטאית, היא מפיקה והיא ספקטקולרית, וגם באפל TV+ הבינו את זה והשליכו על הבריטית בת ה-52 ערימה גדולה של דולרים בעסקה רב-שנתית לזכות ראשונים על כל דבר שיצא תחת המקלדת שלה. והדבר הראשון שיוצא ממנה זה "אחיות רעות" ששני פרקיה הראשונים עלו בסופ"ש (ובראשון שבהם אפשר לצפות חינם גם ללא מנוי, הלינק מחכה לכם בסוף).

"אחיות רעות" היא קומדיה שחורה על חמש אחיות שבעלה של אחת מהן נפטר בטרם עת. חצי שנה לפני פטירתו, בערב חג המולד, הוא התנהג כמו מגה-דוש לכל האחיות ובני משפחתן והתגלה כאסהול בלתי נסבל כשמנע מאשתו להצטרף אליהן לשחיית הכריסמס המסורתית שלהן במניפולציות מז'אנר גזלייטינג. באותו מאורע תהו האחיות איך יראה העולם בלעדיו. חצי שנה מאוחר יותר, בנקודת הפתיחה של העלילה, לא ברור אם הן קשורות למותו או לא. חוקר מחברת ביטוח קטנה שאמורה לשלם הון לאשתו מחליט לבדוק את העניין כדי להימנע מפשיטת רגל. והשמחה רבה.

אם לשפוט על פי שני הפרקים הראשונים, "אחיות רעות" היא ממתק פמיניסטי טעים ומזין, כמו רוב הדברים שהורגאן כותבת, והיא כל כך הורגאנית שכמעט ואפשר לשכוח שהיא מבוססת על הסדרה הבלגית "השבט". יש בה חמידות אמיתית ואנושית ולמרות ההומור השחור והתיעוב שמופנה כלפי גברים גרועים, היא מלאה ברגעי פיל-גוד משמחים וכיפית להפליא. את הקאסט הנשי המצוין משלימות כמה שחקניות בריטיות אדירות ובראשן אן-מארי דאף המעולה מ"שיימלס", והמסר שלה לחלאות המין הגברי ברור ורם. אבל לא כל הגברים, כמובן.

>> "אחיות רעות", עכשיו באפל TV+