מה רואים הלילה: הלהיט הכי סקסי של נטפליקס מגיע לקליימקס שלו

הבה נסיים זאת יחדיו. "חינוך מיני" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
הבה נסיים זאת יחדיו. "חינוך מיני" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

העונה הרביעית והאחרונה של "חינוך מיני" נחתה היום בנטפליקס והיא הבינג' הבא של כולנו. עוד לפני השאלה כמה מסופקים היא תותיר את כולנו בפינאלה ואם יהיה הפי אנד, צריך לתת לה את הקרדיט על מה שהיא עשתה לשיח על מיניות משוחררת ומגוונת ישר בפרצוף של המיינסטרים

21 בספטמבר 2023

לכל דבר טוב יש סוף. עובדה: "חינוך מיני" הייתה אחד הדברים הכי טובים שנטפליקס הציעה לנו בשנים האחרונות, והערב מגיע הסוף שלה בעונה רביעית עם שמונה פרקים אחרונים שעלו היום לבינג' פרידה, בדיוק בזמן לחגיגות הבינג' הלאומיות של יום הכיפורים. הוכחה מספיק טובה? אפשר להמשיך? נהדר.

"חינוך מיני" הייתה ממתק מפתיע בנועזותו עם עלייתה בינואר 2019, ומהסיפור הראשוני שלה – גורו מיניות חד הורית שבנה התיכוניסט והגיקי למראה הופך ליועץ מיניות חשאי עבור חבריו לתיכון – אי אפשר היה להבין שהיא עומדת לפרוץ דרך בכל מה שקשור לעיסוק מעמיק במיניות בסדרת מיינסטרים.

זה בדיוק מה שהפך את "חינוך מיני" לכזה להיט: האופן שבו היא הצליחה לדבר על המגוון המיני והמגדרי בלי למצמץ, בלי להסמיק ובלי לעשות מזה עניין, ישר לתוך הפרצוף של המיינסטרים, כשהיא עטופה בדרמה קומית מתוקה על נעורים ואהבה ועל הפחד להיות בודד וחריג, בלי להיות דידקטית ומטיפנית. וזה לא שהיא סתם נועזת ופרובוקטיבית כמו הרבה סדרות אחרות שהתאמצו לפצח את הנושא הרגיש של מיניות צעירה. האינטליגנציה שלה חריגה בנוף הסטרימינג העכשווי וגם בעונה השלישית והפחות טובה שלה היא עדיין הייתה אחת הסדרות הטובות של נטפליקס באותה עונה.

ועכשיו אנחנו יוצאים לסיבוב אחרון עם אוטיס ומייב (אסא באטרפילד ואמה מקיי הנהדרים), שגורל הסדרה תלוי בשאלה אם יסיימו אותה כזוג ויחיו באושר לנצח, ועם אנסמבל דמויות באמת מנצח, מהטובים של העשור אולי. למדנו להתאהב בהן ולהכיל את טירלולן, החל מאמא ג'ין הגורואית למיניות (ג'יליאן אנדרסון בתפקיד שהתחיל מעולה וקצת הידרדר לקריקטורה) ועד החברים אריק ואדם ואיימי ורובי. הן היו שם כדי להזכיר לגדולים ולקטנים שבכל הקשור לענייני מיניות, כולם מרגישים קצת דפוקים וחריגים, שצריך לדבר על מיניות, שצריך לשחרר אותה. בלי קשר לפינאלה שלה וכמה מסופקים הוא יותיר את כולם, זה לא מעט עבור סדרת טלוויזיה.
>> "חינוך מיני", עונה רביעית, שמונה פרקים, עכשיו בנטפליקס