מה רואים הלילה: הלוואי והפעם העיבוד הזה אשכרה יהיה טוב

אתה נמצא כאן. "אווטאר: כשף האוויר האחרון". צילום: יח"צ נטפליקס
אתה נמצא כאן. "אווטאר: כשף האוויר האחרון". צילום: יח"צ נטפליקס

בפעם שעברה שמישהו ניסה לייצר גרסת לייב אקשן לפרנצ'ייז האהוב "אווטאר" - לא, לא זה עם האינדיאנים הכחולים - הכישלון היה מהדהד. הפעם דווקא יש לנו סיבות להיות אופטימיים בנוגע לניסיון של נטפליקס - ובראשם, העובדה שהפעם נראה שהקשיבו למעריצים

22 בפברואר 2024

תראו, אתם לא יכולים להאשים אותנו על שאנחנו זהירים. מי שנכווה ברותחין וכל זה. כי כשאמן הטוויסטים הבלתי נסבלים מ. נייט שאמלאן הוציא את עיבוד הלייב אקשן הראשון ל"אווטאר: כשף האוויר האחרון" ב-2010, הלב שלנו התנפץ ופתאום גם טיפה לא סבלנו יותר את דב פאטל. כמה גרוע זה היה? 5% ברוטן טומטו וממוצע ביקורת של 2.9 מתוך 10 גרוע. גרוע ברמת זכייה בפרס פטל הזהב גם ל-"הבימאי הכי גרוע", "הצילום הכי גרוע" ו"השימוש הכי שגוי ברמת עקירת-עיניים בתלת-מימד". בחיינו שזה פרס אמיתי שהוא קיבל.

>> מעבר לכל דמיון: זו לא רק סאטירה מצוינת, זו התקפה על תרבות הווק

אם ככה, אי אפשר להאשים אותנו על כך שאנחנו ממש זהירים עם עיבוד הלייב אקשן החדש של נטפליקס לסדרת האנימה האמריקאית. אבל יש סיבה להיות אופטימיים, ולא רק בזכות העיבוד המוצלח שנטפליקס כבר הוציאו ל"וואן פיס", אלא גם בזכות העובדה שהפעם – בניגוד לסרט ההוא של שאמלאן – ההפקה הקשיבה לרחשי הקהל. כשדווח כי הוחלט שהסדרה תכיל שינויים כאלה או אחרים מחומרי המקור, עצומה לביטולה צצה ברשת – ובניגוד לניסיונות כושלים ללכת ראש בראש נגד הקהל, הפעם האולפנים התקפלו, והכריזו שיצמדו כמה שניתן לחומרי המקור.

והפעם נראה שזה עבד, ויש לנו אפילו מדד לבחון את התאוריה הזו – רוטן טומטו, שהפעם הגיע לציון משוכלל של 63% מטעם המבקרים – עלייה של 58% מהקודם. נכון, חלק מהמבקרים עדיין תהו אם אנחנו בכלל צריכים עיבוד לייב אקשן שכזה, אבל כולם ציינו את ההפקה המרשימה, עבודת השחקנים המצוינת ולא פעם את השימוש המדויק באפקטים. אף אחד מהם לא החמיא על כך שהם לא "שגויים באופן מנקר עיניים", אבל אנחנו מניחים שזה גם יתרון. אז נראה שהפעם יש סיכוי שנאהב את הגרסה החיה של אנג, ונרצה שיאחד את ארבעת האומות. או לפחות יהיה לנו 8 פרקים לכעוס על נטפליקס. נשמע כמו ווין-ווין.
"אווטאר: כשף האוויר האחרון", 8 פרקים, עכשיו בנטפליקס