מה רואים הלילה: כמה עוד נצטרך להגיד לכם לראות את הסדרה הזאת?

והפנדה הזאת היא אני. כלומר, אתם. ואתה ספציפית. "אגרטסוקו" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
והפנדה הזאת היא אני. כלומר, אתם. ואתה ספציפית. "אגרטסוקו" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

גם אם אתם לא בעניין של אנימה, או של אנימציה בכלל, אתם צריכים לראות את "אגרטסוקו". כי למרות שהיא עוסקת בפנדה אדומה שאוהבת לשיר מטאל, היא בעצם סדרה על כולנו. כן, גם עליכם. ובעיקר עליך

22 בפברואר 2023

זה לא שאנחנו נהנים להגיד לכם "אמרנו לכם" – סתם, אנחנו צוחקים, אנחנו הכי אוהבים בעולם להגיד ש"אמרנו לכם". אז כבר ב-2018 אמרנו לכם שיש בנטפליקס יהלום אנימציה יפני ביזארי לחלוטין שאתם לא יכולים לפספס, משלל סיבות. לסדרה הזו קוראים "אגרטסוקו" ואתם צריכים לראות אותה כי היא עליכם. היא על "עובדת בהנהלת החשבונות של חברת מסחר יפנית גדולה.

בכל בוקר היא נוסעת ברכבת הצפופה למשרד, חוטפת על הראש מהבוס הבלתי נסבל שלה ומסונג'רת לעבוד אקסטרה על ידי בוסית אחרת. כדי לא לחטוף התקפי זעם היא בורחת מדי פעם לשירותים, מתחילה לספור ואומרת לעצמה 'כשאגיע לעשר אהיה עובדת למופת'. בשעה מאוחרת יותר מדי יום היא פורקת כל עול בחדר קריוקי, שם היא מנגנת שירי מטאל ומשחררת את התסכולים בגראולינג אגרסיבי. היא יודעת שהיא אחת מיני רבות, שיש עוד המון עובדות משרדים ממש כמוה ששורדות בקושי בסביבת העבודה הקשוחה הזאת. לפעמים היא נואשת כל כך עד שהיא מפנטזת על חתונה והסבה מקצועית לעקרת בית. חוץ מזה רטסוקו היא פנדה אדומה", כך תיארה אותה נעמה רק בהתבסס על העונה הראשונה שלה.

אבל זה לא רק התיאור הזה – שעובר בשניה מהמקום שהכי קל להזדהות איתו לעובדה שהסדרה היא, ובכן, על פנדה אדומה. זו גם העובדה שמדובר בסדרה מצחיקה, מתוקה מאוד, עם פרקים קצרצרים (רבע שעה! מי לא רוצה לראות פרק של רבע שעה? במיוחד אם בדיוק חזרתם מעוד יום ארוך ומתיש בחברת המסחר היפנית הגדולה בה אתם ודאי עובדים).

כמו כן, עם השנים בטח שלא ויתרנו עליה, ורק לפני שבוע נעמה רק כתבה עליה שוב, כשבחרה אותה לסדרה שלה בפרויקט "הסדרה שרק אני ראיתי": "העיקר פה הוא דרמה מילניאלית מהסוג שהעלה לגדולה את 'בנות' ו'לא בטוחה' – הצורך לתחזק עבודה מתסכלת ערכית וכלכלית כאחד רק כדי להמשיך להתקיים, התחביבים שהופכים בעצמם לחלטורה או קריירה, חיפושי אהבה מייאשים ובלאגן שבין אדם לחברו (או לפחות בין אדם לקולגה)… זה כמעט נס שגם ארבע עונות פנימה הקונספט לא מיצה את עצמו, להפך. העולם שבו רטסוקו וחבריה חיים ופועלים הוא עולם אפל למדי, כזה שיש בו אהבה, חברות ורגעים של ניצחון והגשמה עצמית, אבל גם הרבה כיעור, סכנה ועצב". אתם מבינים? לא הייתם מעדיפים לראות את "בנות" אם לינה דנהאם הייתה פנדה אדומה? קוראים יקרים, רוצו לצפות בעונה החמישית של "אגרטסוקו" (וגם בארבע הקודמות, אם לא ראיתם אותן עדיין).
"אגרטסוקו", עונה חמישית (וכל השאר) עכשיו בנטפליקס