מה רואים הלילה: הסדרה שגורמת ל"יורשים" להיראות לגמרי נורמלית

דני מקברייד עשה את זה שוב. "משפחת ג'מסטון" (צילום" יחסי ציבור/HBO)
דני מקברייד עשה את זה שוב. "משפחת ג'מסטון" (צילום" יחסי ציבור/HBO)

העונה השלישית של "משפחת ג'מסטון" מחזירה אותנו אל המשפחה הכי חולה בטלוויזיה, באחת מסדרות הסיטקום הטובות של הזמן הזה, והיא נראית יותר מתמיד כמו גרסת הביזאר של "יורשים". עכשיו זה סופי: דני מקברייד הוא אחד היוצרים הקומיים הגדולים של זמננו

מתגעגעים ל"יורשים"? בוכים בלילה מכמיהה לעוד קצת רומן רוי? חלאס להיות פוסיז, לוגאן רוי היה בז לכם. צריך להתקדם בחיים ולא להתבכיין על מה שהיה והסתיים. ואנחנו יודעים בדיוק לאן להתקדם: אל העונה השלישית של "משפחת ג'מסטון" שעלתה השבוע ב-HBO ונוחתת תיק-תק היום בשירותי המנויים של HOT, yes וסלקום TV. ואת כל מה שמשפחת רוי עשתה הם עושים פרוע יותר, הזוי יותר ובעיקר מצחיק יותר, שכן מדובר באחת מסדרות הסיטקום המבריקות של השנים האחרונות.

תקציר הפרקים הקודמים למי שטרם נתקל בתופעה: המשפחה שבמרכז הסדרה היא אימפריית כמורה אוונגליסטית עשירה, תככנית, רמאית ואנוכית שמורכבת משקרנים פתולוגיים וסוציופתים. אב המשפחה, איליי ג'מסטון (בגילומו המושלם של ג'ון גודמן, שנראה בעונה השלישית כמי שהשיל עשרות קילוגרמים ממשקלו), עומד בראש כנסיה שהיא אימפריה כלכלית ומותג בשווי מאות מיליוני דולרים. יש לו שלושה ילדים – האח הבכור ג'סי (דני מקברייד, שהוא גם יוצר ובמאי הסדרה), אחותו ג'ודי (אידי פטרסון) ואחיו הקטן קלווין (אדם דיוויין) המנהלים ביניהם קרב על הירושה ומערכת יחסים קטנונית של התעללות הדדית. זאת משפחה מלאה בטינה, רוע, כעס וטמטום, שגורמת למשפחת רוי להיראות נורמלית ותפקודית להפליא.

"משפחת ג'מסטון" היא סאטירה חדה ופרועה על עולמם של הטלה-אוונגליסטים, כמרים נוצריים עם קהילות ענק וערוצי שידור בדרום ארצות הברית, הידועים במוסר המפוקפק שלהם ובשחיתותם האינסופית. דני מקברייד, שכבר הביא לנו בעשור הקודם סדרות סיטקום חכמות ומקוריות להפליא ("על הפנים" ו"סגני המנהל"), מקבע כאן את מעמדו כאחד היוצרים הקומיים החשובים של זמננו ולא מחמיץ הזדמנות לייצר אמירה פוליטית ברורה ונוקבת על ארצות הברית של הטראמפיסטים. איכשהו הוא עושה את כל זה בלי לאבד חמלה אל הדמויות המחליאות ובלי לפספס דאחקה. צמד פרקי הפתיחה של העונה החדשה מגבירים את הטירוף, כשהג'מסטונים פוגשים אנשי מיליציה נוצרית שאפילו יותר פסיכופתיים מהם (סטיב זאהן המעולה תמיד מגלם בעונג ניכר לעין את מנהיגם). יותר כיף מזה כבר לא יהיה לכם הלילה.

>> משפחת ג'מסטון, עונה שלישית, HOT, yes וסלקום TV