מה רואים הלילה: נו בסדר, את הסדרה הזאת עם הדרקונים

היי! זה נראה מוכר! "בית הדרקון". צילום מסך HBO
היי! זה נראה מוכר! "בית הדרקון". צילום מסך HBO

אז נכון, העונה האחרונה של "משחקי הכס" היתה אכזבה גדולה. ונכון, העובדה שג'ורג' ר. ר. מרטין לא מעורב בה בהחלט מדאיגה. ונכון, כבר די מאסנו בדרקונים. ובכל זאת, את הסדרה הזאת אסור לפספס כי איך אחרי זה תתנשאו עליה?

22 באוגוסט 2022

יותר משלוש שנים אחרי סיומה הדי מאכזב של "משחקי הכס", ב-HBO מנסים להחליף את החור שמשפחת סטארק השאירה לנו בלב עם סדרת דרמת-פנטזיה-הרפתקאות-פוליטיקה-מין-דרקונים חדשה שמהווה פריקוול לאירועים אחריהם עקבנו שמונה עונות. "בית הדרקונים", המתרחשת רק 200 שנה לפני תחילת אירועי "משחקי הכס", מבוססת באופן חופשי (וכנראה, מאוד חופשי) על חלקים מהכרך הראשון של הספר "אש ודם" המגולל את תחילת נפילתו של בית טארגאריין.

הבית הבלונדיני להחריד, הידוע גם בתור בית הדרקונים (או בתרגום די לא מוצלח, בית הדרקון), יהיה מרכז הפוקוס של הסדרה שתתמקד באירועים שהתרחשו יותר מאה שנים אחרי שאאיגון טארגאריין הראשון כבש את שבע הממלכות של ווסטרוז. מלחמת האחים שתתרחש בסדרה, בין ראינירה טארגאריין ואחיה למחצה, אאיגון טארגאריין השני, תביא למפלתו של הבית במה שנודע "מחול הדרקונים". כצפוי, יהיו הרבה דרקונים. בערך 17, לטענת המפיקים.

כיאה למעמד, מדובר בסדרה יקרה להחריד עם לוקיישנים מרהיבים ואפקטים מושקעים במיוחד שניפחו את תקציבה, לפי דיווח של Variety, ל-20 מיליון דולר לפרק. לצורך השוואה, בעונתה הראשונה של "משחקי הכס" כל פרק עלה כ-6 מיליון דולר, כשבעונה האחרונה הפרקים הגיעו לכל היותר לעלות של 15 מיליון. מצד שני, כל פרק הכניס ל-HBO 285 מיליון דולר, אז אפילו אם בית הדרקון תכניס חצי מזה, יהיה מדובר בניצחון.

נכון לכתיבת שורות אלה, נראה שהתגובות לפרק הראשון סתורות, אבל עצם זה שלא מדובר בכישלון מיידי כבר מעודד. כך או כך, אין סיכוי שתוכלו לפספס את הדיבורים על הפרק, אז בין אם שרדתם את 8 העונות של "משחקי הכס" ובין אם פרשתם אחרי עריפת הראש הראשונה – אין שאלה, זה הולך להיות ערב של חמישה דרקונים.

"בית הדרקון" זמינה ב-yes, סלקום TV ו-HOT