מה רואים הלילה: מתי ג'ון קרסינסקי הפך מהחמוד במשרד לכוכב אקשן?

מה עשית עם פאם? מה עשית עם פאם?! "ג'ק ראיין". צילום: יח"צ/ אמזון פריים
מה עשית עם פאם? מה עשית עם פאם?! "ג'ק ראיין". צילום: יח"צ/ אמזון פריים

הרבה לפני ג'ק באוור או ג'ייסון בורן (אוקי, ואחרי ג'יימס בונד) היה לנו את ג'ק ראיין, ועכשיו הדמות המיתולוגית של טום קלנסי חוזרת בעונה שלישית לסדרה המצליחה של אמזון פריים - עם יותר תככים, מרדפים, פיצוצים וכמובן - נבלים רוסים

גם אם מעולם לא ראיתם אותו, ראיתם אותו כבר מיליון פעם – גיבור האקשן הפשוט אך מבריק. הוא נראה כמו כל אחד (כל עוד כל אחד חתיך), אבל גם מחזיק בסט יכולות יוצאות דופן ועמוד שדרה מוסרי יותר מכולם – מה שהופך אותו לסוכן החשאי המושלם. כבר היו לו אלף שמות, ועשר אלף פרצופים – ג'ק בארוור, ג'ייסון בורן, ג'ון וויק ומה שלא יהיה השם של ליאם ניסן ב"חטופה". אבל לפני כל אלה היה את ג'ק ראיין (למה כולם מתחילים עם ג'? אלוהים יודע), סוכן ה-CIA שיצר סופר הריגול הכל כך אמריקאי טום קלנסי.

ג'ק ראיין גולם לאורך 30 השנים האחרונות בקולנוע בידי חמישה שחקנים בעלי חתיכת שם – אלק בולדווין, האריסון פורד, בן אפלק וכריס פיין – אבל לפני ארבע שנים הוא הגיע לראשונה למסך, בגילומו של ג'ון קרסינסקי, משום מה. כן, ג'ים מ"המשרד", שמשם מה הפך לכוכב אקשן למרות שהוא בבירור פי אלף יותר מושלם לקומדיות. וזה לא שבגלל שהוא רע בסדרה של אמזון פריים, שנושאת את שם הדמות – הוא מצוין, זוכה לביקורות חיוביות ואף זכה בכמה פרסים. אולי אנחנו פשוט מתגעגעים משרד.

בכל מקרה, ב"ג'ק ראיין" לא תמצאו את קרסינסקי מביט למצלמה, אלא יותר יורה בטרוריסטים, קופץ מפיצוצים, בורח במרדף מכוניות וכל דבר אחר שסרטי אקשן אוהבים להראות, רק בסדרה. והסדרה הזו הגיעה לעונתה השלישית, שסוף סוף נוחתת אחרי 3 שנות המתנה. בכל זאת, קשה לצלם סדרת ריגול מותחת שמטיילת ברחבי העולם כשיש מגיפת קורונה. הפעם ראיין יצטרך להציל את העולם מחבורת נבלים רוסים שמחזיקים בפצצה גרעינית, כי זה בכל זאת מבוסס על ספרים של טום קלנסי ואי אפשר בלי תזכורת למלחמה הקרה, בטח עוד כשיש לנו את פוטין שגם ככה עושה לנו פלאשבקים. יהיה פיצוץ.

"ג'ק ראיין", עונה שלישית, זמינה באמזון פריים