מה רואים הלילה: הסדרה הכי מדוברת בארה"ב באה להלחיץ

ג'ולייט לואיס, "הצהובות" (צילום: יחסי ציבור/Showtime)
ג'ולייט לואיס, "הצהובות" (צילום: יחסי ציבור/Showtime)

"הצהובות" היא הסדרה המדוברת ביותר של החודשים האחרונים והיא לוחצת חזק על בלוטות הנוסטלגיה עם הליהוק ההיסטרי של ג'ולייט לואיס וכריסטינה ריצ'י, אבל האם היא גם סדרת אימה מעולה או שההתלהבות מוגזמת?

"הצהובות" היא כנראה הסדרה שעשתה הכי הרבה באזז בארה"ב בחודשיים האחרונים, מיטב מבקרי הטלוויזיה האמריקאים התעלפו ממנה לכדי שלולית, ואם לא שמעתם עליה אפילו זמזום זה בטח בגלל שהיא שייכת ל-ShowTime, רשת הפרימיום כייבל מבית ViacomCBS שמנסה מדי פעם לתת פייט ל-HBO ולא מקבלת את אותה תהודה עולמית של נטפליקס ושירותי סטרימינג גלובליים אחרים. על כל פנים, כל זה לא משנה כלום כי השתכנענו ברגע שאמרו לנו "סדרה בכיכובן של כריסטינה ריצ'י וג'ולייט לואיס".

ואכן, אפשר להניח שלפחות חלק מהיקסמות המבקרים מהסדרה נובעת מהליהוק הזה של צמד הפיקסיות המיוחדג'ות מהניינטיז, ליהוק שלוחץ חזק על בלוטות הנוסטלגיה של ילדי הניינטיז והפייק-נוסטלגיה של המילניאלז, וכנראה שכל סדרה בהשתתפותן הייתה מחלצת צווחת גיל דומות מקהל היעד. למי שלא גדל על גיבורות העיגולים-השחורים-מתחת-לעיניים צפויה כאן סדרת אימה אפקטיבית שאפשר רק לתאר כ"בעל זבוב" (אבל של בנות) פוגש את "אבודים" (אבל של בנות) ומזגזג בין עבר טראומטי להווה פוסט-טראומטי (כן, של בנות) על שלל הסודות המוטמנים בין שניהם.

מלבד קאסט נשי נהדר ופסקול ניינטיזי הולם, "הצהובות" מציעה גם הרבה אלימות ואופל שאולי לא יתאימו לכל אחת ואחד, וסיפור מסגרת שעוסק בבנות קבוצת כדורגל שמטוסן מתרסק באזור מרוחק של אונטריו. את כל שאר הזוועות אתם כבר בטח יכולים לדמיין לבד. היוצרים (בני הזוג אשלי לייל ובארט ניקרסון) מספרים לכל מי שירצה לשמוע שמטרת הסדרה היא "לעשות דקונסטרוקציה לעקרונות המארגנים של החברה", שזה בתרגום לעברית "איזה מפחיד זה ילדות בנות 15 תכלס".

ההצלחה של "הצהובות" התבטאה לא רק בביקורות נלהבות אלא גם בנתוני צפייה נאים (כ-5 מיליון צופים לפרק בסך הכל, הסדרה החדש הנצפית ביותר של ShowTime מאז "מיליארדים" ב-2016), מה שנותן סיכוי לא רע לתוכנית של לייל וניקרסון לקשת עלילתית של חמש עונות. העונה הראשונה הסתיימה בארה"ב בשבוע שעבר והבינג' שלה כבר מחכה לצופים בארץ בשלמותו ב-yes VOD.

"הצהובות", עכשיו ב-yes VOD