מה רואים הלילה: היקום של מלחמת הכוכבים מקבל את הכוכבת שלו

"אסוקה" (צילום: יחסי ציבור/דיסני+)
"אסוקה" (צילום: יחסי ציבור/דיסני+)

אסוקה טאנו היא אחת הדמויות האהובות ביותר ביקום של "מלחמת הכוכבים", ואחרי שכיכבה במספר סדרות אנימציה, הביאה אותה רוזאריו דוסון אל הטלוויזיה ב"המנדלוריאן" ועכשיו היא מקבלת ספין-אוף משלה שנוחת הלילה מגלקסיה רחוקה הישר אל דיסני+. אפשר להבין את ההייפ

23 באוגוסט 2023

האם אנחנו צריכים עוד סדרה ביקום הטלוויזיוני של "מלחמת הכוכבים"? לא בטוח. האם אנחנו רוצים עוד סדרה ביקום הטלוויזיוני של "מלחמת הכוכבים"? כמובן שכן. האם מישהו בכלל שואל אותנו? בשום פנים ואופן לא וטוב שכך.

מכונת הלהיטים של דיסני+ ממשיכה לעבוד, ואחרי שכבר קיבלנו בשנה האחרונה את "אנדור", עונה שלישית של "המנדלוריאן" ועונה שנייה של "Star Wars: Visions", נוחתת הערב מגלקסיה רחוקה הישר על המסכים שלכם "אסוקה", הסדרה החדשה בשרשרת ההפקות עתירות ההייפ של לוקאספילם. ויש לפחות סיבה טובה אחת להתרגש: רוזאריו דוסון משחקת בתפקיד הראשי. ואם היא בפנים אז גם אנחנו.

הבאזז העצום שמלווה בארצות הברית את עלייתה של "אסוקה" נובע מכך שאסוקה טאנו היא אחת מהדמויות האהובות ביותר ביקום הסטאר-וורסי, דמות שפותחה על ידי ג'ורג' לוקאס עצמו יחד עם דייב פילוני (יוצר סדרת האנימציה הכיפית "מלחמת הכוכבים: מלחמת המשובטים") כתלמידתו בת ה-14 של אנאקין סקייווקר, הלוא הוא מי שיהפוך להיות דארת' ויידר.

כתוצאה מהתקלה המצערת עם סקייווקר האב, חינוכה של אסוקה כג'דיי מעולם לא הושלם והיא יצאה לשלל הרפתקאות שובביות ב"מלחמת המשובטים" וב"מלחמת הכוכבים: מורדים". בסדרת הלהיט "המנדלוריאן" היא הופיעה לפתע בעונה השנייה, לשמחת המעריצים, והשתלבה היטב גם בעונה השלישית המצוינת.

הסדרה מתרחשת מיד אחרי עלילת "שובו של הג'דיי" ונפילת האימפריה האפלה וכוכב המוות, וממשיכה את עלילת "מורדים", וכאן אסוקה טאנו היא כבר אישה צעירה רבת עוצמה שיוצאת להציל את העולם, כמנהגם של ג'דייאים מאז 1979, ולחקור איום חדש ומקריפ על שלום הגלקסיה.

יש לה שני לייטסייברים לבנים והיא יודעת להשתמש בהם, יש לה תלמידה סוערת וסוררת, יש לה חברה לוחמת וירוקה, וניכר בפרק הראשון מאמץ גדול להביא אל תוך הפרנצ'ייז קצת אסטרוגן במקום תועפות הטסטוסטרון המסורתיות, אולי בתקווה לסחוף צופות חדשות. האם זה יעבוד? אנחנו קצת בספק, אבל מה אכפת לנו, רוזאריו דוסון.
>> "אסוקה", עונה 1, שמונה פרקים (שניים מתוכם עלו היום), עכשיו בדיסני+