מה רואים הלילה: האם זו סדרת המד"ב החדשה שתטריף את כולנו?

מתוך The Peripheral
מתוך The Peripheral

היוצרים של "ווסטוורלד" עוד לא סגרו את כל הקצוות של חללית האם שלהם וכבר חוזרים עם פרויקט חדש באמזון פריים שהולך לבלבל לנו את השכל, בקטע טוב - "The Peripheral", על פי רומן של וויליאם גיבסון הענק

23 באוקטובר 2022

לפני שאתם מתחילים לצפות ב"The Peripheral", כדאי שתתאמו עם עצמכם ציפיות. זאת הפקת המד"ב החדשה והיוקרתית של אמזון פריים, שמחברת את היוצרים של "ווסטוורלד" ג'ונתן נולאן (אח של) וליסה ג'וי (על תקן מפיקים) עם הסופר האדיר וויליאם גיבסון, שאתם אולי מכירים בתור ממציא המונח "סייברפאנק". אבל לכל האמור לעיל יש משמעויות ומחירים, והמשמעויות והמחירים הם – אין לכם מה לצפות להבין מה הולך פה בטרם תשקיעו בזה כמה שעות טובות. האם זה שווה את זה? בינתיים שודרו רק שני פרקים, אז גם אנחנו, למען האמת, לא יודעים לענות לכם על זה. יכול להיות שנתאכזב נורא בסוף העונה הזאת, או בתחילת הבאה, או אפילו בפרק הסיום, יבוא מתי שיבוא.

מה אנחנו כן יכולים להגיד לכם? שבינתיים זה נראה מסקרן, ושזה מופק נהדר, ושקלואי גרייס מורץ ("קיק-אס") שם. שאנחנו מתחילים בעתיד הקרוב של 2032, ושאנחנו קופצים לעתיד היותר רחוק של המאה ה-22, ושהם מחוברים איכשהו באמצעות משחק VR מופרע וריאליסטי נורא, כל כך ריאליסטי שהוא, בעצם, אולי, העולם האמיתי. ואולי לא. מה בדיוק הולך שם? ובכן, רמז אחד שאפשר לתת לכם הוא שהשם שאול מעולם הגיימינג ומתייחס לבקר חיצוני המשמש למשחק מחשב (נגיד, הגה נייד למשחקי מירוצים). וגם שוויליאם גיבסון עמוק בענייני המטאוורסים למיניהם יותר זמן מאשר שמארק צוקרברג מהלך בינינו.

לפחות על דבר אחד אנחנו יכולים להתחייב לכם: הסדרה כבר חודשה לעונה שניה, אז לפחות ההפקה לא הולכת לדפוק לכם ברז בסוף העונה הראשונה ולהשאיר אתכם עם קליפהאנגר (אנחנו מסתכלים עליכם, אמזון ו"פייפר גירלז". הו, כמה שאנחנו מסתכלים עליכם).

"The Peripheral", שני הפרקים הראשונים עכשיו באמזון פריים