מה רואים הלילה: רב המכר הרפואי שהפך לדרמה קומית קיצונית

בן ווישאו, "זה הולך לכאוב" (צילום: יחסי ציבור / BBC)
בן ווישאו, "זה הולך לכאוב" (צילום: יחסי ציבור / BBC)

גם עצוב, גם מצחיק, גם חתיכים בריטיים, גם מוזיקה מעולה. "זה הולך לכאוב" היא קומדיה דרמטית שמבוססת על ספרו של אדם קיי, שהוא בעצם יומנו כרופא במחלקת יולדות, והיא לוהטת כמו בן ווישאו בתפקיד הראשי

24 בפברואר 2022

הרבה מאוד סדרות טובות התחילו את דרכן כספרים טובים, וביתר שאת בשנים האחרונות, כשתעשיית הטלוויזיה הולכת ומתרחבת ומגבירה קצב ייצור ומחפשת בנרות סיפורים שיכולים להחזיק את הסדרות המושקעות שלה. ולא רק להיטים מתבקשים כמו "משחקי הכס" או "החברה הגאונה. הייתה זו "סקס והעיר הגדולה" שכיכבה כאם-הטיפוס הבולטת ביותר ונתנה את האות להסתערות גם על ספרים לא עלילתיים ולא בדיוניים כמקור אפשרי לדרמות מתוסרטות.  כזה היה גורלו של "זה הולך לכאוב", ספר שהוא בעצם יומן אוטוביוגרפי של רופא בשם אדם קיי על חוויותיו הקורעות והמלחיצות במחלקת היולדות. ספר שהוא עכשיו סדרה קומית מבריקה שעלתה לפני שבועיים ב-BBC.

ההצלחה האדירה של הספר הרחיקה את אדם קיי מעולם הרפואה והפכה אותו לקומיקאי וסופר במשרה מלאה, אבל את התפקיד שלו מגלם בן ווישאו הלוהט (שזגה באמי ובגלובוס הזהב על תפקידו ב"שערוריה אנגלית למדי") וזה כבר הופך את "זה הולך לכאוב" לעניין לוהט למדי. הסדרה מתארת את הקשיים של רופא צעיר במערכת הבריאות הלאומית על העייפות הקיצונית והאביוז מהבוסים ומהפציינטים, באופן שיכול להדהד גם את המשבר במערכת הבריאות בישראל, אבל היא בעיקר לא לוקחת את עצמה יותר מדי ברצינות ומצליחה לצחוק על הרופאים, החולים והצופים בו זמנית. הקאסט מוצלח במיוחד, ההומור מתוחכם, והפסקול מלא בפנינים מתחילת המילניום. אמרנו לוהט? אמרנו.

מעבר לצחוק, הסדרה כבר מציתה מחדש באנגליה את הדיונים על מצבה של מערכת הבריאות, ובמקביל גם מואשמת במיזוגניה בגלל יחסו האדיש בואכה עוין של קיי לנשים אותם הוא מיילד, כך שכמטיב המסורת הבריטית לא משעמם כאן לאף אחד. מה שהופך את "זה הולך לכאוב" למעניינת במיוחד היא הדרמה שוברת-הלב שמאחורי הקומדיה, שעוסקת בעיקר באנושיותם השבורה של הרופאים וניסיונות ההישרדות שלהם. גם מצחיק, גם עצוב, גם בריטים חתיכים ומוזיקה טובה. מה צריך יותר כדי לצאת לסופ"ש.

"זה הולך לכאוב" // "This Is Going To Hurt", עכשיו ב-BBC Player