מה רואים הלילה: זאת אחת הסדרות המשונות של הזמן הזה. אל תחמיצו

"The Big Door Prize" (צילום: יחסי ציבור/אפל TV+)
"The Big Door Prize" (צילום: יחסי ציבור/אפל TV+)

כמעט מפתיע שסדרה ייחודית כמו "The Big Door Prize" קיבלה בכלל עונה שנייה, כי כמעט כבר לא רואים סדרות מהסוג הזה: אנסמבל של דמויות מעולות, מעניינות, מצחיקות ומרגשות שתוהות יחדיו על משמעות החיים. זאת לא בדיוק קומדיה וזה בטח לא מד"ב. זאת סדרה עם לב

אף אחד לא ידע ממש איך לבלוע את "The Big Door Prize" בעונה הראשונה שלה. אפל TV+ שיווקו אותה לציבור כקומדיה, אבל היא לא באה להצחיק אף אחד. באינטרנט התייחסו אליה כסדרת מד"ב או פנטזיה עכשווית, למרות שהאלמנט הפנטסטי בה שולי לחלוטין יחסית לדרמה האנושית, אבל היא גם קלילה וקווירקית מכדי שיתייחסו אליה ברצינות. אבל מי שכן יודע איך לבלוע אותה גילה דבר אחד כמעט מיד: זה טעים מאוד. כבר אמרנו לכם.

>> פספוסים: סדרות מעולות מהשנים האחרונות שכנראה לא ראיתם

עצם העובדה ש"The Big Door Prize" הגיעה לעונה שנייה היא הפתעה משמחת, כי גם בסטנדרטים של אפל TV+ שלא מעט סדרות שלה עוברות מתחת לרדאר, היצירה הייחודית הזאת של דיוויד ווסט ריד (מיוצרי "שיט'ס קריק") הפכה לתענוג הפרטי של צופים מועטים מאוד אך מרוצים מעצמם מאוד ברחבי העולם. סדרה שהיא כמעט סוד.

לטובת מי שהחמיץ את העונה הראשונה: דאסטי (הקומיקאי האירי כריס או'דאוד, "The IT Crowd") הוא אדם חסר שאיפות ודאגות שחי את חייו הקטנים בעיירה הקטנה, כשלפתע נגלית אליו במכולת השכונתית מכונה משונה שמתיימרת לגלות את הפוטנציאל האמיתי של כל מי שמשתמש בה. וכולם משתמשים בה, בזה אחר זה, כשבכל פרק מצטרפות דמויות נוספות. וכולם יוצאים למסע גילוי ושיפור עצמי. וכל העיירה משתגעת. וקורה דבר נפלא: הסדרה מוצאת את הלב שלה והוא גדול.

בעונה הראשונה שלה, בהדרגה, הפכה "The Big Door Prize" לסדרת אנסמבל של דמויות מעולות, מעניינות, מצחיקות ומרגשות שמשנות את חייהן באופן קיצוני כתוצאה מהמפגש עם "הפוטנציאל האמיתי", כאילו העיירה כולה החליטה לנסות להבין מהי משמעות החיים ומה בעצם אנחנו עושים פה, ובמובן הזה הסדרה לא דומה לשום דבר שראיתם (אולי קצת ל"חשיפה לצפון"). העונה השנייה נפתחת בתנופה פילוסופית לא פחות גדולה, כשהמכונה מציעה לתושבי העיירה לעבור לשלב הבא. יכול להיות שגם הסדרה עצמה מוכנה לשלב הבא שבו היא מקבלת קצת יותר הכרה על הייחודיות שלה.
>> "The Big Door Prize", עונה שנייה, 10 פרקים (פרק אחד מדי שבוע), עכשיו באפל TV+