מה רואים הלילה: פיוצ'רמה חזרו מהמתים, בפעם המי יודע כמה

ברוך שובכם. פיוצ'רמה. צילום: יחסי ציבור
ברוך שובכם. פיוצ'רמה. צילום: יחסי ציבור

חשבנו שזה כבר לא יקרה, אבל בעידן הסטרימינג הכל אפשרי - עשור אחרי שבוטלה בפעם האחרונה, קומדיית האנימציה של מאט גרונינג חוזרת הישר לדיסני+, וברור שהתגעגענו. איך אפשר לא להתגעגע לסדרה כל כך מצחיקה, חכמה ומרגשת? עכשיו רק נחזיק אצבעות לעונה מוצלחת

כמה פעמים סדרה יכולה לחזור מהמתים לפני שהיא נחשבת סדרת זומבים? כי פיוצ'רמה נמצאת כבר אחרי הביטול השלישי או הרביעי שלה, תלוי מי סופר, ושוב אחרי עשור שכון בפריי, לילה ובנדר – היא שוב עושה קאמבק בלתי צפוי. נראה לנו שהיום קוראים לזה ריבוט. או אולי סיקוול? אפשר להתפשר על פריסיקוול. בקיצור, פיוצ'רמה חזרה לעונתה ה-11, ואין ראויה יותר ממנה להיבחר בדראפט הקאמבקים הגדול של עידן הסטרימינג.

למי שלא זוכר, כי בכל זאת עבר עשור, פיוצ'רמה היא הסדרה השניה בסך הכל (!) של מאט גרויינינג, היוצר המיתולוגי של הסימפסונס. הפרק הראשון, ששודר אי שם במרץ 1999, הציג איך גיבור הסדרה פריי – שליח דביל ומקסים – מוקפא במעבדה קריוגנית לאלף שנה, ומתעורר בדיוק עם חגיגות הכניסה לשנת 3000. הרעין הקטן הזה סיפק קרקע פורה ליצירה שמהווה בו זמנית פארודיה על קלישאות וקלאסיקות מדע בדיוני, וסאטירה חדה וחכמה על המציאות שלנו. בתווך, היא הצליחה לספר סיפור אנושי שלפרקים קורע לב, ואם מישהו מפקפק בקביעה הזו, רק צפו בפרק עם הכלב.

כהרגלם, לעונה החדשה הם חוזרים עם פארודיה עצמית שלועגת לנטיית הסדרה להתבטל ולחזור, כמו גם לשובה לשירות הסטרימינג של Hulu (אשר תכניו זמינים בישראל דרך דיסני+, כמו גם העונה החדשה של פיוצ'רמה). בפרק הראשון פריי נרשם לרשת Fulu (פארודיה מעודנת למדי), ונקלע לבינג' איימתני שמחייב את שאר חברי הפלנט אקספרס להחזיר לחיים את הטלנובלה הקלאסית "כל מעגלי", ולספק ביקורת על רעב התוכן של ספקיות שירותי הוידאו. בקיצור, צוחקים על היד שממנה הם אוכלים. פייר, התגעגענו מאוד, ועכשיו רק נותר לקוות שכמו שהבטיחו בפרק, הם לא חוזרים סתם ככה, אלא עם סיבה.

הפרק הראשון בעונה ה-11 של פיוצ'רמה זמין עכשיו בדיסני+