מה רואים הלילה: מתים על בלשים? הבלשים האלה גם מתים עליכם

"בלשי הרפאים" // Dead Boy Detectives (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
"בלשי הרפאים" // Dead Boy Detectives (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

סדרות קומיקס אאוט, סדרות בלשים אין. ומה לגבי סדרת בלשים מבוססת קומיקס? "בלשי הרפאים", חלק מיקום "סנדמן" של ניל גיימן, הייתה אמורה לעלות ב-HBO אבל התגלגלה לנטפליקס. העיבוד שומר על הגרוב הבריטי הממזרי, העלילה שודרגה לטובת צופים מבוגרים, ומסתמן שהרווח כולו של נטפליקס שוב

מצד אחד עושה רושם שלכולם קצת נמאס מסדרות מבוססות קומיקס. מצד שני כולם עפים עכשיו על סדרות מהז'אנר הבלשי. ובכן, אז מה לגבי סדרה בלשית מבוססת קומיקס? לא כזה פשוט למקם אותה על ציר הטרנדים, אה? בעברית קוראים לה "בלשי הרפאים", באנגלית היא נקראת בשם המגניב בהרבה "Dead Boy Detectives", ונטפליקס מהמרת שאתם תמותו על זה.

>> הבנימין הנכון בזמן הנכון: סדרה אחת אדירה של שחקן אחד אדיר
>> מה חדש בנטפליקס: 7 סדרות וסרט שבטח תרצו לראות בחודש מאי

זה אפילו לא הימור כזה נועז: הסדרה מבוססת על קומיקס באותו שם, ובו דמויות שיצר הסופר ניל גיימן והופיעו לראשונה בעולמו של ה"סנדמן" – הנובלה הגרפית פורצת הדרך שעליה מבוססת גם הסדרה המצליחה של נטפליקס שצפויה לעלות לעונה שנייה ב-2025. הסדרה הופקה על ידי תאגיד האחים וורנר והייתה מיועדת לשידור ב-HBOMax, אבל אז ג'יימס גאן השתלט על DC Comics והחליט ש"בלשי הרפאים" מפריעה לתוכניות שלו ונטפליקס קפצה על המציאה. זה איפשר ליוצרי הסדרה לשלב בה ברגע האחרון דמויות מ"סנדמן" ורפרנסים לעולמו, מה שבוורנר סירבו לאשר להם מחשש לבעיות זכויות יוצרים מול נטפליקס.

האם זה היה שווה את זה? 8 הפרקים של העונה הראשונה עלו בבת אחת לטובת בינג' סופ"ש שמח, אז נדע יותר טוב אחרי, אבל הסיפור עצמו עובד: צמד הגיבורים, צ'רלס רולנד ואדווין פיין, מתו בצעירותם אך סרבו להמשיך אל העולם הבא ובמקום זה הקימו סוכנות בלשית המתמחה בפשעים על-טבעיים. בקומיקס מדובר בנערים צעירים ממש, סוג של פארודיה על ז'אנר הבלשים-ילדים האהוב בבריטניה, אבל בסדרה הם בוגרים ואדג'יים יותר כדי להתאים אותה לקהל בוגר ואדג'י יותר.

האם זה עובד? לפחות בפרק הראשון, לא רע בכלל. ההפקה האמריקאית שמרה על הגרוב הבריטי הבועט והממזרי של ניל גיימן, המתח המיני מאוד להט"בי, הדיאלוגים שנונים וחמודים והעלילה משעשעת מאוד ואפלה במידה לא מעיקה. אם בנטפליקס יצליחו לפתח עכשיו יקום טלוויזיוני סביב היצירות של גיימן – אנחנו לא נכעס בכלל.
>> "בלשי הרפאים" // Dead Boy Detectives, עונה ראשונה, שמונה פרקים (כולם באוויר), עכשיו בנטפליקס