מה רואים הלילה: דרמת הפשע נוטפת התשוקה שהשתלטה על נטפליקס

"כנופיות גליסיה" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
"כנופיות גליסיה" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

לפעמים כל מה שצריך זה דרמת פשע לוהטת שמכניסה אתכם לסיפור תוך חמש דקות ומתקדמת בקצב לטיני עם כל קלישאות הז'אנר, כולל סיפור אהבה אסורה ועלילת נקמה שנשזרת בו ושני כוכבים לוהטים שמוכנים לתת את הכל. "כנופיות גליסיה" מספקת את הסחורה והיא הדייט שלנו ללילה הזה

כל מה שאתם צריכים לדעת על סדרת הלהיט הספרדית של נטפליקס, "כנופיות גליסיה", זה שאתם לא צריכים לדעת כלום. אם יש לכם נטפליקס בבית פשוט תלחצו פליי ותוך חמש דקות אתם עמוק בתוך דרמת פשע מסחררת שהופכת גם לסיפור אהבה אסורה לוהט עוד לפני שמסתיים הפרק הראשון. הפתיחה המסחררת מספקת את כל המידע שאתם צריכים באסקפוזיציה על ספידים שצריך ללמד בבתי ספר לתסריטאות. ובגלל זה היא גם מקום שני במצעדי הצפייה של נטפליקס, כשרק "ברידג'רטון" מקדימה אותה.

>> חובת צפייה: דירוג 20 הסדרות הכי טובות שצריך לראות עכשיו
>> מה חדש בנטפליקס: 6 סדרות (וסרט) שבטח תרצו לראות בחודש יולי

חשוב מאוד להקפיד ולצפות ב"כנופיות גליסיה" בשפת המקור ולא בדיבוב לאנגלית כדי להיכנס לאווירה, והאווירה לטינית ומחרמנת. סיפורנו מתמקד בעורכת דין צעירה שאביה נרצח, והיא מגלה שהשאיר ירושה לשתי נשים שאינה מכירה ומגלה שהוא היה למעשה עד מדינה שהלשין על שותפיו להברחות סמים והשאיר את משפחתו הקודמת מאחור, והיא מגלה שהיא חייבת לברר מה היה שם, והיא נוסעת ממדריד לעיירת החוף קמבאדוס ושם כמובן היא נתקלת כמעט מיד בבנו הלוהט של ראש מאפיית ההברחות המקומית, וגם היא לוהטת, ולא נותרת להם ברירה, והשאר כבר בטח כיכב בכל מיני פנטזיות שלכם ואנחנו לא שופטים.

הוא אוהב אותה והיא אותו, זה נחמד. "כנופיות גליסיה" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
הוא אוהב אותה והיא אותו, זה נחמד. "כנופיות גליסיה" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

כל זה קורה, כאמור, עוד לפני אמצע הפרק הראשון, ומשם ממשיכה "כנופיות גליסיה" בקצב אינטנסיבי ומייצרת מתח אפקטיבי ועתיר קלישאות ז'אנר. הצמד שבמרכזה העלילה מגולם בידי השחקנית שמוכרת-לכם-מאיפשהו קלרה לאגו ובידי החתיך בעל השם המדהים תמר נאווס פיתה, שניהם בעלי עבר זוהר כילדי פלא בקולנוע ובטלוויזיה, וניכר שהם מגייסים את כל התשוקה שלהם כדי לשכנע כשחקנים בוגרים. אם אתם צריכים לנעול את הדייט הזה, נוסיף ונספר שהכל גם בהשראת סיפור אמיתי על ברון סמים שהטיל את חיתתו על האיים הקנריים בשנות השמונים. מה צריך יותר מזה? הרבה דברים, אבל זה מה שיש לנו הלילה ואנחנו הולכים ליהנות מזה.
>> "כנופיות גליסיה", עונה ראשונה, שבעה פרקים, עכשיו בנטפליקס