מה רואים הלילה: גיירמו דל טורו מגיע להפחיד אתכם בנטפליקס

"חדר הפלאות של גיירמו דל טורו"
"חדר הפלאות של גיירמו דל טורו"

מיטב במאי ובמאיות האימה של השנים האחרונות (כולל הבמאיות של "הבאבאדוק" ו"נערה הולכת הביתה לבד בלילה) מתאחדים לאנתולוגיית אימה שאצר והפיק דל טורו. זה הולך להיות מלחיץ, מפחיד וכמובן גם אסתטי לאללה

25 באוקטובר 2022

מיותר לציין שגיירמו דל טורו הוא אחד המוחות הטובים והמפתיעים שיש לנו. בין אם אתם אוהבים אותו בפנטזיה של "המבוך של פאן", במד"ב-רובוטים-ענקיים של "פסיפיק רים" המושלם, ב"צורת המים" החולמני והרומנטי או בתור אחד מבמאי הקומיקס הכי אנדרייטד עם צמד סרטי "הלבוי" – לכל מי שאוהב קולנוע ז'אנרי מסוג כלשהו יש גיירמו דל טורו כלשהו לאהוב עד כלות. מצידו, הפילמוגרפיה שלו מלמדת אותנו שמדובר לא רק בבמאי ותסריטאי עם ויז'ן ענק אלא גם באנציקלופדיה מהלכת של קולנוע וקולנוע ז'אנרי בפרט.

לכן, זמן קצר לפני שעיבוד הסטופ-מושן האפל והמסקרן שלו ל"פינוקיו" מגיע לנטפליקס, אפשר לראות ב"גיירמו דל טורו מציג: חדר הפלאות" (Guierrmo Del Toro's Cabinet of Curiosities), אנתולוגיית האימה החדשה שלו אצל ענקית הסטרימינג, כסוג של מתאבן לשיתוף הפעולה שלהם – הוא כאן בעיקר על תקן מפיק, אבל הכל אמור לשמור על הטון הייחודי שלו (ולקרוץ לז'אנרים קלאסיים של אימה).

מדובר במיני-סדרה של שמונה פרקים, שדל טורו אצר וגם כתב את התסריט לפרק הראשון בסדרה, עם שמונה במאים אותם בחר בפינצטה. ומדובר בחתיכת רשימה: גיירמו נבארו הוא קולגה ותיק של דל טורו (הוא היה, בין היתר, הצלם שלו ב"פסיפיק רים"), והוא גם מביים תסריט של דל טורו; עוד מביימים כאן וינצנזו נטאלי ("קיוב"), אנה לילי אמירפור ("נערה הולכת לבד הביתה בלילה"), פאנוס קוסמאטוס ("מנדי" המופרע עם ניקולאס קייג'), ג'ניפר קנט ("הבאבאדוק"!) ואחרים. כולם נותנים את הטאץ' הייחודי שלהם, אבל, כפי שניתן לראות מסרטון ההצצה להפקה למעלה – כולם גם קורצים לסגנון הסופר-אסתטי של סבא טורו.

שני הפרקים הראשונים זמינים כבר היום (25.10), ועד לסוף השבוע (26.10-29.10) בכל יום ישוחררו שתי זוועות חדשות מ"חדר הפלאות" של דל טורו. יאללה, שישאר שם. מדובר בשיתוף פעולה מבטיח שגם הופך אותו למפוצץ בדינרו (סליחה, היינו חייבים).

"גיירמו דל טורו מציג: חדר הפלאות", שני הפרקים הראשונים עכשיו בנטפליקס