מה רואים הלילה: הסדרה שגורמת לקיום האנושי להרגיש נחמד יותר

Land of Woman (צילום: יחסי ציבור/אפל TV+)
Land of Woman (צילום: יחסי ציבור/אפל TV+)

"ארץ הנשים" מתחילה כמו דרמת פשע ניו יורקית על אשת חברה שצריכה להימלט כי בעלה הסתבך עם חובות לעולם התחתון, וממשיכה על רקע נופי כרמים יפהפיים בספרד כדרמה קומית על סבתא, אמא ובת שהיא הדבר הכי הולסום ומתוק שראינו מזה זמן. לעזאזל, אפל TV+ עשו את זה שוב

יש יותר מחצי מיליארד דוברי ספרדית בעולם, רובם בחלקיה השונים של יבשת אמריקה, ובעולם של מהפכת סטרימינג גלובלית יש לזה משמעות אחת ברורה: המון סדרות דוברות ספרדית, ומתוכן, פה ושם, סדרות לא רעות בכלל פלוס אחד הלהיטים הגדולים של העשור בעולם כולו ("בית הנייר). רק אתמול המלצנו על "כנופיות גליסיה" הכיפית של נטפליקס, והנה כבר היום שולפת אפל TV+ את האס שלה עם "Land Of Women", דרמה קומית בהובלתה של אווה לונגוריה, ומה אתם יודעים, גם היא כיפית.

>> מה ראינו אתמול: דרמת פשע נוטפת תשוקה השתלטה על נטפליקס
>> מה עוד לא ראיתם: דירוג 20 הסדרות הכי טובות בטלוויזיה עכשיו

את אווה לונגוריה לא ראינו יותר מדי מאז ש"עקרות בית נואשות" הפכה אותה לכוכבת בינלאומית ענקית, אם כי הופעת אורח בת ארבעה פרקים ב"ברוקלין 99" הדגימה את הכישורים הקומיים המעולים שלה ובשנה שעברה היא הפתיעה עם סרט בכורה כבמאית של "Flamin' Hot", הסרט החמוד שמספר את סיפורו האמיתי של ריצ'רד מונטנז, שטוען שהמציא את החטיף הפופולרי פליימינ' הוט צ'יטוס. כאן ב"ארץ הנשים" היא מגלמת אשת חברה ניו יורקית שנאלצת להימלט לספרד עם בתה ועם אמא שלה אחרי שבעלה מסתבך עם כרישי הלוואות.

אפשר היה לקחת את הפרמיס הפשוט הזה לכל מיני כיוונים, אבל "ארץ הנשים", באנגלית ובספרדית שוצפת, בעיקר לוקחת אותו לארץ של כרמים ירוקים ונופים מטמטמים שבה שלוש דורות של נשים יכולות להתחבר מחדש וזה הדבר הכי הולסום ונעים שראינו מזה זמן. אפילו המבקרים הקשוחים של הגארדיאן, שבדרך כלל יורקים בבוז על סדרות מהסוג הזה, כתבו ש"זאת סדרה שגורמת לעולם להרגיש כמו מקום נחמד יותר".

היא מבוססת על הרומן רב המכר של סנדרה ברנדה, La Tierra de las Mujeres, ובעולם שבו אין המון סדרות על נשים והיחסים ביניהן בתוך המשפחה, התרגום שלו למסך מכוון גבוה. זאת סדרה שמצולמת נפלא, הדמויות בנויות היטב, עלילת הפשע מסביב לא מפריעה יותר מדי לדרמה הקומית וברגעים הנכונים גם מעצימה אותה, ולמרות ברור מהפרק הראשון שלא מדובר ביצירת מופת – יש כאן ממתק שגם גברים יהנו ממנו. כן, כן, לא יזיק לכם ממתק.
>> "ארץ הנשים" Land Of Women, עונה ראשונה, שני פרקים באוויר ואחר כך פרק בשבוע, עכשיו באפל TV+