מה רואים הלילה: הפתעה קטנה עד שסדרת הקומיקס המושלמת תחזור

אופנהיימר, הגרסה השמחה. "בלתי מנוצח: אטום איב". צילום: יח"צ
אופנהיימר, הגרסה השמחה. "בלתי מנוצח: אטום איב". צילום: יח"צ

חיכינו יותר מדי זמן לעונה השנייה של הסדרה הזו, ולמרות שיש עוד כמה חודשים עד שהיא תחזור, באמזון פריים הבינו את הבעיה ודאגו לנו לספיישל באורך שעה על אחת הדמויות היותר מסתוריות, כדי שנוכל לנשנש משהו בזמן שאנחנו ממתינים למנה העיקרית

אנחנו ממש זוכרים את הרגע בו ראינו לראשונה את "בלתי מנוצח" (Invincible), סדרת הקומיקס המבריקה של אמזון פריים. אנחנו זוכרים אותו מצוין, ולא רק כי הוא היה באחד מסגרי הקורונה המאוחרים, אי שם ב-2021, אלא כי הוא היה רגע מטלטל. כי זה דבר אחד לראות את "הבנים" ולהפנים את האלימות הגרוטסקית של גיבורי העל, אבל "בלתי מנוצח" הגיעה עם פטיש 10 קילו הישר לתוך הבטן, ואז לסנטר ושוב ושוב על הראש עד שנשארנו מדממים על הרצפה. כי עם האנימציה הכל כך מדויקת של "בלתי מנוצח", שמתקשרת עם עידן הזהב של סדרות הקומיקס מהניינטיז, זה איכשהו מכה יותר חזק.

למקרה ולא נתקלתם עדיין בתופעה, "בלתי מנוצח" מבוססת על סדרת ספרי קומיקס נודעים ומוערכים מאת רוברט קירקמן, שעשה לגיבורי על את מה שעשה לזומבים ב"המתים המהלכים". כלומר, לקח את כל המטען התרבותי שלנו לסוגה, ואז השתמש בקלישאות כדי להפוך אותן על הראש שלנו, ובאלימות. אם נתקצר את העונה הראשונה והמצוינת, אפשר להגיד שהיא עוסקת ב"מה אם הייתם הבן של סופרמן, ואז הייתם מגלים…" בעצם, אולי לא כדאי להרוס למי שלא גילה. אבל בואו רק נגיד ששום דבר הוא לא כמו שנראה כאן. העונה הראשונה, כאמור, שודרה ב-2021 וקצרה שבחים רבים, אבל ההמתנה המורטת לעונה השנייה כבר הפכה לקשה מנשוא, בעיה לא קטנה בהתחשב בכך שהסדרה לא חוזרת עד ל-3.11. בעיה שכרגע מצאה פיתרון.

כי השבוע שיחררו באמזון, בהפתעה מוחלטת, פרק ספיישל בן שעה שעוקב אחר אחת הדמויות היותר מסתוריות בסדרה – אטום איב (בדיבובה של ג'יליאן ג'ייקובס). "בלתי מנוצח: אטום איב", אם כך, הוא האוריג'ן סטורי שלה – איך נערה קטנה מגלה שיש לה את הכח לשנות ולעצב את האטומים שסביבה, שזה פחות או יותר כוח בלתי הגיוני מרוב שהוא חזק. יש לא מעט תאוריות שמדובר בסאטירה על דמותה של סקרלט וויץ' במארוול, אבל באופן כללי אפשר (וכדאי) לקרוא את "בלתי מנוצח" ונגזרותיו בתור ביקורת חדה על תרבות גיבורי העל שסביבנו, לצד קריצה לאלימות הגואה בכל העולם. זה אמנם לא עונה חדשה, אבל זה יותר טוב מכלום.

"בלתי מנוצח: אטום איב", זמין עכשיו באמזון פריים