מה רואים הלילה: הספין-אוף הוויקינגי שלא לוקח שבויים

"ויקינגים: ואלאהאלה" (צילום: יחסי ציבור/ נטפליקס)
"ויקינגים: ואלאהאלה" (צילום: יחסי ציבור/ נטפליקס)

לא בטוח ש"ויקינגים: ואלהאלה" נאמנה לדיוק ההיסטורי כשהיא מתארת את ימי הוויקינגים האחרונים, אבל למי אכפת מדיוק היסטורי כשהמסך מתמלא בחתיכים אוסטרלים וחתיכות סקנדינביות, סקס לוהט, אלימות קשה וספין-אוף מצוין ללהיט שהייתה "ויקינגים"

27 בפברואר 2022

חייבים לומר את זה: מאז הסתלקותה של "משחקי הכס" מעולמנו, עם כל הביקורת המוצדקת עליה, ישנו מחסור טלוויזיוני חמור ביותר בגברים חתיכים ומטונפים עם שיער ארוך מדי שנלחמים בחרבות ובגרזנים כשלצדם נשים יפות מדי וחזקות מדי. את המחסור הזה מילאה "ויקינגים", סדרה של ערוץ ההיסטוריה הקנדי, באופן מרשים למדי כשהתפתחה מעונה לעונה לסדרה שיש בה רבדים של יחסים, אמונה וכוח ולא רק אלימות קשה וסקס לוהט, אם כי בהחלט גם לא מעט אלימות קשה וסקס לוהט. האווירה הימי-ביניימית של "משחקי הכס" סללה את הדרך להפקה יקרה ומושקעת כמו "ויקינגים", ועם סיומה של האחרונה אחרי חמש עונות ב-2021 – הכריזה נטפליקס על הפקת הספין-אוף הסיקוולי "ויקינגים: ואלאהלה".

סדרת ההמשך, שמתרחשת 100 שנה אחרי עלילת "ויקינגים", עלתה לשרתי נטפליקס במהלך הסופ"ש האחרון ועפה מיד אל המקום הראשון במצעד הסדרות הנצפות ביותר שלה. זה לא ממש מפתיע, בהתחשב בפופולריות לה זכתה הסדרה האם, ובכך שניכר כי בנטפליקס הקפידו לשמר בה את המרכיבים שהפכו אותה ללהיט מלכתחילה (כלומר, שחקנים סקנדינבים נחשקים, סקס לוהט ואלימות קשה). בתפקיד הראשי מתמקם דווקא סם קורלט, כוכב אוסטרלי עולה שאולי ראיתם ב"הרפתקאות סברינה", כשלצדו הדוגמנית והשחקנית השבדית פרידה גוסטבסון, וספק אם ראיתם אח ואחות לוהטים מהם מאז סרסי וג'יימי לניסטר.

עלילת "ויקינגים: ואלאהאלה" מתמקדת בסיפורם של לייף אריקסון ופריידיס אריקסדוטיר, שתי דמויות היסטוריות ידועות בתולדות הוויקינגים, שהוא גם התגלמות המאבק הפנימי בסקנדינביה בין פגאנים לוויקינגים הנוצרים הפנאטים. היא אמורה להימתח על פני שלוש עונות ו-24 פרקים בסך הכל. לפחות על פי פרק הבכורה, יש כאן פתיחה אגרסיבית מאוד לסדרה שלא משחקת משחקים וממש כמו הוויקינגים, לא לוקחת שבויים.  אם רוצים להיצמד להיסטוריה, הסדרה מתארת באופן שאינו בהכרח נאמן להיסטוריה את ימי הוויקינגים האחרונים לפני מפלתם בקרבות עם הבריטים במאה ה-11, אבל למי אכפת מהדיוק ההיסטורי כשיש לנו כזה ממתק לעיניים.