מה רואים הלילה: הסדרה הטובה בעולם או בראש של דונלד גלובר

"אטלנטה" (צילום: יחסי ציבור)
"אטלנטה" (צילום: יחסי ציבור)

הדבר המדהים שהיא "אטלנטה" חזרה בסופ"ש לעונה שלישית של הזיות ואלגוריות מתוך מוחו המופלא של דונלד גלובר, ונדמה שהיא הולכת הפעם עמוק ומורכב מתמיד. כדי להבין מה בדיוק הולך בה צריך טור מיוחד, וזה בדיוק מה שיש לנו פה בשבילכם

זה לקח ארבע שנים, אבל "אטלנטה" חזרה בסופ"ש לעונה שלישית ואולי עכשיו נוכל לקבוע אם אכן מדובר באחת הסדרות הגדולות, המקוריות והמיוחדות בכל הזמנים או לפחות בעת הזאת, או שכל זה קורה רק בראש של דונלד גלובר, כולל הטקסט הזה, כולל המציאות הזאת, כולל אותנו ואתכם. אם להסתמך על שני פרקי הפתיחה של העונה שעלו לשרתי Hulu ושודרו בארה"ב ברשת הכבלים FX, אז הולך ומסתמן שהאופציה הראשונה היא הנכונה.

אם הגעתם באיחור למסיבה של "אטלנטה" ואתם צריכים להשלים את שתי העונות הקודמות – כיף לכם. קשה להסביר על מה הסדרה הזאת בדיוק, מעבר לכך שהיא קצת על החיים של דונלד גלובר אבל יותר מכך קצת ואולי אף הרבה לא. הדמות שמגלם גלובר בסדרה – ארנסט "ארן" מארקס, שמנהל את בן דודו הראפר המצליח פייפרבוי – נוסקת יחד עם ההצלחה לסיבוב הופעות באירופה ולשלל הזיות וחלומות שמטשטשות במתכוון בין מציאות, פיקציה וכל מה שנמצא על הספקטרום המוזר שביניהן.

בשלב זה, כדי להבין משהו מהעומק הבלתי נתפס של "אטלנטה", כדאי שנפנה אתכם אל הריקאפ המעולה של מתן שרון באתר "הספוילר" החדש מבית טיים אאוט, צלילת מעמקים אל תוך מוחו המבריק של גלובר ושלל הרפרנסים האינסופי שהוא משתיל בכל פרק. גלובר מנסח עם הסדרה הזאת אמירה משוכללת ומורכבת על החיים כאדם שחור ומצליח בארצות הברית, שבתוכה אמירה נוקבת על החיים בארצות הברית בכלל, כשהן עטופות באמירה פסיכדלית על החיים עצמם בפרט. צפייה חובה, אם זה לא היה ברור. מחר כבר יהיה עוד ריקאפ באתר הספוילר. ואחר כך בוחן פתע.

>> אטלנטה עונה 3, עכשיו ב-HULU
>> הספוילר: כל מה שמעניין בכל המסכים