מה רואים הלילה: ארבעה מטרים של להיט קומי חדש, חכם ומפתיע

מתקפה חסרת פשרות (וקורעת) על הקפיטליזם המאוחר. "I'm A Virgo" (צילום:
מתקפה חסרת פשרות (וקורעת) על הקפיטליזם המאוחר. "I'm A Virgo" (צילום:

מצד אחד מתקפה חריפה ושנונה של אבסורד על הקפיטליזם המאוחר. מצד שני קומדיה מחממת לב על נער בן 19 בגובה ארבעה מטרים שמגלה את העולם לראשונה. יש מצב ש"I'm a Virgo" של בוטס ריילי ("מצטער להפריע") היא הדבר הכי מקורי ואמביציוזי שראינו השנה בטלוויזיה. אל תחמיצו

ובכן, כן, מה שאתם רואים בתמונה זה נער בן 19 בגובה ארבעה מטרים שיושב במכונית עם גג נפתח כששני חבריו ממוצעי הקומה יושבים מקדימה. זהו קוטי, ועד עכשיו גידלו אותו הדודים שלו באוקלנד, קליפורניה, תוך שהם מסתירים אותו מהעולם. במשך כל חייו הוא ראה את המציאות רק דרך הטלוויזיה, אבל חבורת אקטיביסטים צעירים חשפה אותו בטעות ועכשיו הוא בחוץ. זה, בקווים כלליים, הסיפור שמתניע את עלילת "I'm a Virgo", סדרת הדרמה הקומית-אבסורדית המבריקה של בוטס ריילי שעלתה השבוע באמזון פריים.

ריילי הביא לעולם ב-2018 את סרט הבכורה שלו, "מצטער להפריע", סאטירה סוריאליסטית ואנטי-קפיטליסטית חכמה ואף מבריקה לפרקים, וכבר שם מתח קו ברור בין הקפיטליזם המאוחר ועלייתה המחודשת של הגזענות נגד שחורים בארצות הברית. בעקבות ההצלחה הוא נחטף בידי אמזון וקיבל צ'ק פתוח לייצר איזו סדרה שמתחשק לו פלוס מינוס, ו"I'm a Virgo" ממשיכה ואף מחריפה את הקו המחשבתי של ריילי על העולם בעת הזאת. מבלי לעשות יותר מדי ספוילרים, קוטי יוצא לעולם גם כדי לחפש את גיבור העל האהוב עליו, דמות שנקראת "The Hero", ובואו רק נגיד שמישהו כאן ראה את "The Boys" ואמר לעצמו שלא הלכו שם רחוק מספיק עם הביקורת. מדובר באחת המתקפות החריפות והמדויקות ביותר של התרבות העכשווית על הקפיטליזם המאוחר ושנאתו לאנושות. וזה מקסים.

כי היופי האמיתי של "I'm a Virgo" אינו טמון בכך שמדובר במניפסט פוליטי – למרות שבהחלט מדובר במניפסט פוליטי – אלא כי הנער בגובה ארבעה מטרים יוצא למסע גילוי שהוא גם אנושי, מתוק ומחמם לב כמו סרט מצויר של דיסני שנטבל במנה הגונה של THC או LSD ואינו דומה לשום דבר אחר שראיתם או תראו בטלוויזיה בזמן הקרוב. ג'ארל ג'רום, שעשה תפקידים דרמטיים מרשימים בסרט זוכה האוסקר "אור ירח" ובדרמת הפשע המעולה של נטפליקס "When They See Us", מפגין כאן כישורים אחרים לגמרי ומרוויח כנראה את מקומו בטופ של השחקנים הוורסטיליים ביותר בהוליווד. בוטס ריילי יוצא מהסדרה הזאת כאחד היוצרים האמביציוזים והמקוריים של זמננו, ואתם פשוט חייבים לראות את זה כדי להבין.
>> "I'm A Virgo", עונה ראשונה 7 פרקים, אמזון פריים וידאו