מה רואים הלילה: נטפליקס נגד האיש שהמציא את פורנו הנקמה

קשה אך חשוב לצפייה. "האדם הכי שנוא באינטרנט" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
קשה אך חשוב לצפייה. "האדם הכי שנוא באינטרנט" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

היוצרים שמאחורי "נוכל הטינדר" ו"Don't F*ck With Cats" מביאים לנטפליקס את "האיש השנוא ביותר באינטרנט", סיפורו המחליא של האנטר מור, ממציא פורנו הנקמה, ועל הנשים שהצליחו לעצור אותו אחרי שנים של מאמצים. אזהרת טריגר: הצפייה מומלצת לבעלות עצבים חזקים בלבד

***אזהרת טריגר***
כבר הרבה זמן לא הייתה כאן סדרת דוקו-פשע שעשתה הרבה רעש, וכנראה שהנה זה בא: "האדם הכי שנוא באינטרנט" שעולה היום בנטפליקס היא סדרת פשע אמיתי לא קלה לצפייה וטריגרית ביותר בשלושה חלקים, שמביאה את סיפורו המחליא של האנטר מור, מייסד אתר פורנו נקמה משגשג שהיה אחראי לפגיעה בעשרות אלפי נשים שצילומי וסרטוני העירום שלהן פורסמו בו בידי אקסים נקמניים. את האתר IsAnyoneUp.com הוא הקים ב-2010, ימים שבהם המושג "פורנו נקמה" והמונח "אינסלים" לא היו קיימים. אבל האנטר מור גילה אותם.

להפקה אחראית Raw TV, אותם אנשים שכבר הביאו לכם את "נוכל הטינדר" ואת "Don't F*ck With Cats", והסגנון הברוטאלי והסוחף בהחלט ניכר גם כאן. בשיא הצלחתו של מור, עם מאות אלפי משתמשים באתר שלו ביום והכנסות נאות מפרסום, הוא הפך עצמו לסוג של סלבריטי עבור קהל גדול של גברים צעירים וכועסים, גיחך על מכתבים שקיבל מעורכי דין ובז בפומבי לנשים שגילו לזוועתן את תמונותיהן באתר ודרשו להסירן. בבריטניה כבר מדווחים בתקשורת על תגובות מזועזעות של צופים לנוכח הפרטים הקשים שעולים בסיפור, והצפייה אכן גורמת לזעזוע לא פשוט.

הסרט עוקב אחר עלייתו ונפילתו של מור, בעיקר מזווית הראיה של הנפגעות הרבות שלו שמעידות באומץ על מה שעברו ומצידן של האקטיביסטיות שניסו לעצור אותו. הוא עצמו השתחרר מהכלא ב-2017 והוציא ספר אוטוביוגרפי המגולל את גרסתו לסיפור עלייתו ונפילתו, אך סירב בתוקף להתראיין לסדרה של נטפליקס. הפרק הראשון מציג אותו כקריפ האולטימטיבי והוא עשוי היטב, אבל התחושה היא כמעט נוסטלגית לאינטרנט המטורלל של פעם, בעוד במחשכי הטלגרם והדארקנט קורים דברים שגורמים לאתר פורנו הנקמה של האנטר מור למשחק ילדים. הצפייה מומלצת לבעלי עצבים חזקים בלבד.

>> "האיש השנוא ביותר אינטרנט", 3 פרקים, עכשיו בנטפליקס