מה רואים הלילה: הלהיט המוזר של נטפליקס נפרד מהכוכב החתיך שלו

יהיה מעניין לראות את הסדרה מסתדרת בלעדיו. הנרי קאביל, "המכשף" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
יהיה מעניין לראות את הסדרה מסתדרת בלעדיו. הנרי קאביל, "המכשף" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

זה אמנם הרגיש כמו הרבה יותר, אבל אחרי 3 עונות של ציד מפלצות, הנרי קאביל ("סופרמן") עוזב את להיט הפנטזיה המשונה של נטפליקס בכיכובו - ופייר, כבר התחלנו להתגעגע. ואז הפסקנו להתגעגע כשנזכרנו שמי שאמור להחליף אותו החל מהעונה הבאה מגיע ממשפחת המסוורת'

מתישהו בשנתיים האחרונות התרגלנו לעובדה שבנטפליקס מעדיפים כמות על איכות, ומפציצים אותנו בסדרות נישתיות ובינוניות פלוס-מינוס שהאלגוריתם החליט שמנויים כלשהם בטח ישמחו לראות. אבל מדי פעם כשמתפלק להם להיט בינלאומי גדול, כמו "דברים מוזרים" או "הכתר", אפשר ממש להתרגש מאיכויות ההפקה, הכתיבה והמשחק ולהיזכר בימים היפים של טרום עידן הקורונה, כשנדמה היה שסדרות פרימיום באמת מעניינות מישהו בתעשיית הסטרימינג. כך התמזל מזלנו לזכות ב"המכשף", אולי הלהיט המשונה ביותר של נטפליקס, שמגיעה היום אל סיומו של החלק השני בעונה השלישית, עם שלושה פרקי פינאלה מושקעים שכל אחד מהם הוא סרט הוליוודי בפני עצמו.

הסדרה מתמקדת בסיפורו של הוויצ'ר – צייד מפלצות מלנכולי שקיבל כוחות על קסומים וצריך להציל נסיכה כי סיבות – אבל העונה השלישית עשתה הרבה רעש עוד לפני ששודר ממנה פריים אחד, כשהכוכב הגדול והשחקן הראשי שלה (ואחד הגברים הכי חתיכים בהוליווד), הנרי קאביל, הודיע על עזיבתו בסיום העונה כדי לחזור ולגלם את סופרמן בסיקוול ל"איש הפלדה" ופרויקטים נוספים של DC קומיקס.

בהפקת "המכשף" מיהרו להתארגן על ליאם המסוורת' ההורס כתחליף מיידי לעונה הרביעית שבדרך, רק שבינתיים התבשר קאביל שהוא כבר לא בתוכניות הסופרמניות של ג'יימס גאן, הבוס החדש של היקום הקולנועי המתחרה של מארוול, ונותר קירח אך מסוקס מכאן ומכאן. חוץ מלספק הרבה דרמה ואקשן למעריצי הסדרה, סיפור עזיבתו של קאביל עטף את העונה כולה באווירה קודרת של סוף בלתי נמנע. בקטע טוב, כן?

כך או כך, שימו את קאביל בצד רגע כי "המכשף" היא באמת סדרה לא קונבנציונלית, שמבוססת על סדרת ספרי פנטזיה לא קונבנציונלית של הסופר הפולני אנדז'יי סאפקובסקי וסדרת משחקי וידיאו בעקבותיה, ואם אתם מחובבי הז'אנר ולא עליתם על עגלת המפלצות שלה בעונה הראשונה צפוי לכם בינג' השלמות ברמות הגבוהות של התוכן הטלוויזיוני. כמו שכבר כתבנו עליה בביקורת על החלק הראשון של העונה, לא תמיד ברור אם היא באמת איכותית או רק רוצה שנחשוב שהיא כזו, אבל העלילה האיטית והמהורהרת לצד התפוצצויות האקשן ועיצוב העולם מלא המפלצות מייצרים אקספרימנט מרתק שדי מדהים שנטפליקס נותנת לו להתרחש בעלויות כה גבוהות. הרווחנו.

>> "המכשף 3 חלק 2", שלושה פרקים, עכשיו בנטפליקס