מה רואים הלילה: אדם סנדלר והבת מצווש שבלעה את הוליווד

ברוכים הבאים לעידן הסנדלרים. "את מה זה לא מוזמנת לבת מצווה שלי" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
ברוכים הבאים לעידן הסנדלרים. "את מה זה לא מוזמנת לבת מצווה שלי" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

הפתעה: סרט הבת-מצווש בכיכובם של אדם סנדלר ומשפחתו בנטפליקס מסתמן כלהיט לוהט, ממתק מתוק וטוב לב שמקבל ביקורות טובות ב"גארדיאן", מדגים כימיה משפחתית מהי ואולי גם מסדר את הקריירה לבנות שלו

27 באוגוסט 2023

גבירותי ורבותיי, אדם סנדלר עשה את זה שוב. וכשאנחנו אומרים "את זה" אנחנו מתכוונים לאחד הטאלנטים הכי חזקים בהוליווד של זמננו שלא רק שאינו מהסס לנופף ביהדותו אלא גם עושה ממנה קריירה קולנועית ולהיטים לכל המשפחה.

זה התחיל בקדנציה שלו ב-SNL עם "חנוכה סונג" המיתולוגי, המשיך ב-2002 עם הלהיט המונפש "8 לילות מטורפים" שעסק אף הוא בחג האורים היהודי, ועכשיו מתפוצץ בנטפליקס הפרויקט היהודיסטי החדש שלו, "את מה זה לא מוזמנת לבת מצווה שלי", שמביא את תרבות הבת מצווש היהודית-אמריקאית אל מאות מיליוני בתים בעולם במה שמסתמן כלהיט לוהט במיוחד.

הסרט, שעלה בנטפליקס במהלך הסופ"ש, מבוסס על ספרה של פיונה רוזנבלום לבני ובנות הנעורים מ-2005 הנושא את אותו שם, ובמרכזו שתי חברות-הכי-טובות הנערכות למסיבות הבת מצווה המוגזמות שלהם ונכנסות למלחמת עולם על רקע נער שלשתיהן יש קראש עליו. באופן די בלתי נתפס, הסיפור הבסיסי והקלישאתי הזה מצליח כנראה לחולל איזה קסם, כי מרבית הביקורות מהללות ואפילו ה"גארדיאן" נאלץ להודות שמדובר בסרט ש"מצליח להפריד את עצמו מעיסת הקומדיות לטינאייג'רים בסטרימינג" והחמיא לו על מתיקותו וכנותו עם ארבעה כוכבים שלמים.

חלק גדול מהקסם נעוץ בהופעת הבכורה המשמעותית בתפקידים ראשיים של בנותיו של סנדלר, סיידי וסאני, שלפי חלק מהביקורות גונבות את ההצגה, כשאל סנדלר מצטרפת גם אשתו (אבל לא בתפקיד אשתו בסרט, אותה מגלמת אדינה מנזל המעולה), ויחדיו הם תורמים לסרט המשפחתי בונוס של כימיה משפחתית שאף קאסט אחר לא יכול לייצר.

והבת מצווש? בואו נגיד שאחת מבקשותיהן של כלות השמחה היא להביא את דואה ליפה להופעה, כך שזה עשוי להישמע להורים ישראליים די מוכר. הסנדלרים בטח יודעים על מה הם מדברים: ב-2019 ערך סנדלר מסיבת בת מצווה לבתו הבכורה, שכללה הופעות של מארון 5 ודרייק, וחצי הוליווד הגיעה כדי להגיע מזל טוב ולתת למנחי הלייט-נייט משהו להתלוצץ עליו עם האורחים במשך חודשים ארוכים. שיהיה במזל טוב.

>> "את מה זה לא מוזמנת לבת מצווה שלי", עכשיו בנטפליקס