מה רואים הלילה: היוצר של "ריק ומורטי" חוזר ליוון העתיקה

האם יעמדו ברף? קראפאפוליס וריק ומורטי. צילום: יח"צ, עיבוד
האם יעמדו ברף? קראפאפוליס וריק ומורטי. צילום: יח"צ, עיבוד

אחרי שלעג לז'אנר המדע הבדיוני (ועל הדרך הרגיז חצי עולם), דן הרמן עובר לזמן אחר, ומשיק את "קראפופוליס", שתלעג למיתולוגיה היוונית ולמקורות התרבות המודרנית, שזה בטח לא יעצבן אף אחד חוץ מכמה יוונים וכל התרבות המודרנית

27 בספטמבר 2023

זה לא כאילו ריק ומורטי הלכו לשום מקום – רק בשבוע שעבר פורסם הטריילר לעונה השביעית, שתהיה הראשונה ללא ג'סטין רוילנד – אבל אנחנו מודים, קצת התעייפנו. 7 עונות לא הולך ברגל, והפורמט קצת נשחק. מה גם שאנחנו טיפה מודאגים משינויי הצוות, אבל אפשר להישאר אופטימיים. כך או כך, עד שתגיע העונה עוד כשבועיים, יש לנו זמן להעביר. וזו באמת הזדמנות נהדרת לבחון את הסדרה החדשה של יוצר ריק ומורטי, דן הרמן.

"קראפופוליס" היא הניסיון של הרמן לצאת קצת מעולמות הסיי-פיי של הסדרה ההיא, ולעבור ללעוג לדברים נוספים. נגיד, ראשית ימי הציוויליזציה המודרנית ביוון. אתם יודעים, הנושא הטרנדי הזה. הסדרה עוקבת אחר משפחה לא ממש אופיינית (מוכר לכם?), שבראשה ראש העיר הראשון. כלומר, הראשון אי פעם, כי "קראפופוליס" שהוא בונה היא העיר הראשונה אי פעם, מעבר מעידן הברבריות לתרבות אנושית מתקדמת. זה, כמובן, לא בהכרח מדויק היסטורית – כי לראש העיר יש אמא שהיא אלת ההרס העצמי, אבא שהוא מפלצת אדם-אריה-עקרב-נשר-עטלף, אח שהוא חצי דג חצי גאון ואחות שנראית כמו אמזונה טורפת. וזו החבורה שאמורה להוביל את האנושות למקום בריא יותר.

כיאה ליצירתו של הרמן, קצב הבדיחות והשנינויות פשוט מסחרר, וגם הרעיון הבסיסי באמת מחזיק סיפור לא רע. הפעם הגיבור (בדיבובו של כוכב IT Crowd ריצ'ארד איואדה) הרבה יותר תמים ומעורר הזדהות מריק, וערוב הדמויות המופרעות שסביבו הם בית חרושת לפאנצ'ים, אבל אולי הבעת האמון הכי גדולה בסדרה היתה של רשת פוקס, שהזמינה מראש 2 עונות, ואז אחרי שראתה פרקים ראשונים, הזמינה מראש כבר עונה שלישית מרוב התלהבות. אפשר רק לקוות שאנחנו נתלהב לא פחות.
"Krapopolis", פרק ראשון ושני ב-Fox וב-Hulu (וככל הנראה, בעתיד בדיסני+)