מה רואים הלילה: הסיטקום שהעלה את נשיא אוקראינה לשלטון

ולדימיר זלנסקי בסיטקום "משרתו של הציבור", 2015 (צילום מסך מתוך טוויטר)
ולדימיר זלנסקי בסיטקום "משרתו של הציבור", 2015 (צילום מסך מתוך טוויטר)

כולם יודעים שולדימיר זלנסקי היה שחקן וקומיקאי, אבל לא כולם יודעים שהסיטקום בכיכובו מ-2015, "משרתו של הציבור", זמין לצפייה ביוטיוב. העלילה: מורה יוצא נגד השלטון, תלמיד מצלם אותו ומעלה ליוטיוב, הקטע הופך ויראלי, המורה נבחר לנשיאות המדינה. סופרסטאר

28 בפברואר 2022

העולם כמרקחה, רוחות של מלחמה מנשבות שוב באירופה, מסך הברזל הרוסי יורד על העולם מחדש. מה יותר טבעי, בזמנים קשים כאלה, מאשר לשבת ולצפות בסיטקום אוקראיני חביב שעוסק במורה בבית ספר תיכון בקייב שנואם בכיתתו הריקה נגד השלטון, מצולם ללא ידיעתו על ידי תלמיד, הקטע עולה ליוטיוב והופך ויראלי, והמורה הופך לנשיא אוקראינה, ומי שמגלם את המורה שהופך לנשיא אוקראינה הוא ולדימיר זלנסקי, שכעבור כמה שנים באמת יהפוך לנשיא אוקראינה וליקיר העולם החופשי? מה יותר טבעי מזה, אנחנו שואלות אתכם?

ובכן כן, בשנת 2015 קיבל השחקן והקומיקאי ולדימיר זלנסקי את התפקיד הראשי בסיטקום "משרתו של הציבור", תפקיד שבעצם נתפר לו כדי להחליק את כניסתו מעולם הבידור אל עולם הפוליטיקה. זלנסקי היה קומיקאי אהוב גם קודם לכן, והחזיק בעמדות פוליטית שאותן לא היסס מעולם להביע בקולניות ובהומור צולפני. הסדרה זכתה להצלחה אדירה ושודרה במשך שלוש עונות ו-51 פרקים. שלושת הפרקים של העונה השלישית ב-2019, שהם גם הפרקים האחרונים בסדרה, שודרו כבר ממש כחלק מקמפיין הבחירות שלו.

במהלך החודשים האחרונים הפך זלנסקי לגיבור לאומי ולסופרסטאר בינלאומי עם סבב הופעות לצד מנהיגי העולם החופשי, וכעת כשהוא מבוצר עם בני עמו ונלחם על החירות שלהם מתגייסת גם אמפתיה עולמית חסרת תקדים לצדו. לפני הסדרה המצליחה הוא כיכב בין היתר במספר קומדיות עממיות שנראות די נורא בעמוד שלו ב-imdb, ויש לקוות שמישהו ימהר לתרגם אותן לשלל שפות כי בכל זאת, לא בכל יום רואים קומיקאי שהופך למנהיג גיבור, ואם זה עבד שם אולי זה יכול לעבוד גם כאן (גורי אלפי?).