מה רואים הלילה: סת רוגן רוצה להבין אם ידידות אפלטונית זו פיקציה

מה הטעם בכמיה? סת רוגן ורוז בירן ב"אפלטוני". צילום: יח"צ אפל טיוי
מה הטעם בכמיה? סת רוגן ורוז בירן ב"אפלטוני". צילום: יח"צ אפל טיוי

כוכב הקולנוע המצחקק חוזר לשתף פעולה עם רוז בירן - השותפה הנהדרת שלו מ"שכנים" - כדי לפתור אחת ולתמיד את השאלה שכבר נפתרה אחת ולתמיד באינספור קומדיות רומנטיות. האם גם הפעם הארי יתאהב בסאלי או שסוף סוף יחדשו לנו משהו?

זו שאלת השאלות. קלישאה כל כך גדולה עד שהיא הפכה למם טוויטר. נושא כל כך מושמש בסרטים וסדרות – החל מ"כשהארי פגש את סאלי" ועד "פליישמן בצרות" – עד שקשה לראות מה אפשר, אם בכלל, לחדש עליו. אולי זו הסיבה שאנחנו כל כך סקרנים לראות את הסדרה החדשה של סת רוגן ורוז בירן, "Platonic" ("אפלטוני"). כי המחשבות של "איך הם יצליחו להמציא את הגלגל מחדש?" מתנגשות בתקווה שהם לא היו יוזמים את הפרויקט הזה, הפרויקט הטלוויזיוני השני בסך הכל של רוגן מאז "פריקים וגיקים" (הראשון היה "פאם וטומי"), אם לא היו בטוחים שיש להם משהו חדש להגיד.

העלילה די פשוטה בסך הכל – סילביה (בירן) מגלה שוויל (רוגן), החבר הכי טוב שלה במיל', מתגרש. שזה טוב, כי הקשר ביניהם נותק בגלל שהיא לא סבלה את אישתו. נשמע מוכר? כן, זו באמת גם נקודת המוצא של "פליישמן בצרות". אבל סביר שההומור הדבילי של רוגן יתפוס כיוון שונה מהדרמה-קומית המצוינת ההיא. השניים חוזרים אחד לחיים של השניה, ומנסים לתחזק קשר חברי ללא מתח מיני (האמנם?) במקביל לחיי המשפחה של סילביה, וחיי הרווקות החדשים של רוגן.

כמו שאתם יכולים וודאי לדמיין, זה מוביל למגוון סיטואציות מצחיקות ודביליות – כי בכל זאת, רוגן – אבל גם לרגעים רגשיים כנים ויפים – כי בכל זאת, רוגן. את הסדרה יצרו הזוג פרנססקה דלבנקו וניקולאס סטולר, שכבר יצרו את הסדרה המאוד לא מוערכת דיה "חברים מהקולג", ולצד הצמד רוגן את בירן שכבר הציג כימיה קומית מושלמת ב"שכנים" מאוד מסקרן לגלות האם הם מצליחים להגיד משהו חדש, או לכל הפחות, האם הם ישכבו.

שלושת הפרקים הראשונים של "אפלטוני" עכשיו באפל TV, פרק חדש בכל יום רביעי