מה רואים הלילה: הסדרה שהפכה לאירוע נוסטלגי חוזרת להפחיד

"דברים מוזרים 4" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
"דברים מוזרים 4" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

לא תוכלו להגיע מחר למשרד בלי הבינג' הזה: החלק הראשון בעונה הרביעית של "דברים מוזרים" נחת על שרתי נטפליקס, והיא אפלה יותר, מורכבת יותר ומפחידה יותר מתמיד. יש לכם חודש של חפירות עד שיגיעו שני הפרקים האחרונים של העונה. תתחילו לפחד

הרגע לו חיכינו כמעט שלוש שנים הגיע: "דברים מוזרים" חזרה בסוף השבוע לעונה רביעית על מסכי נטפליקס, ואתן לא יכולות לחזור למשרד מחר בלי לראות בבינג' אחד גדול את חלקה הראשון של העונה הרביעית, כי אף אחד לא ידבר מחר על שום דבר אחר. זאת ועוד: מעריצי הסדרה הולכים לחפור עליה עכשיו במשך קצת יותר מחודש רצוף, עד שהחלק השני והמסיים של העונה הרביעית יעלה לנטפליקס ב-1.7. כן כן, יש לכם חודש שלם של כל הכיף הגיקי הזה עכשיו, האינטרנט כבר מתפוצץ מתיאוריות מעריצים ומילי בובי בראון הולכת להיות כוכבת ענקית. סבבה?

מבלי להיכנס לספוילרים משמעותיים, העונה הרביעית לוקחת את המיתולוגיה של "דברים מוזרים" ומרחיבה אותה בצורה שאולי תבאס צופים מסורים, אך תתן לה מספיק דלק כדי להגיע לעונה החמישית והאחרונה עם מתח של ממש באוויר. גם בעונה הרביעית הסדרה קצת מזגזגת בין הרצון ללחוץ על כל כפתור נוסטלגי אפשרי של מי שגדלו בשנות השמונים, ובין הרצון לספר סיפור אימה קוהרנטי ומפחיד כמו שהיו עושים באייטיז. אבל גם מעקמי אף מקצועיים יודו שמעל הכל, "דברים מוזרים" היא פשוט כיף גדול ובלתי מתנצל ואפשר בהחלט להכין גיגית של פופקורן ולהנות ממנה ככזאת.

הביקורת הדפנטיבית על העונה הרביעית של "דברים מוזרים" עוד תתפרסם בהרחבה בעמודים אלה, אבל מרבית הביקורות שכברר התפרסמו בארצות הברית מחמיאות לעונה הרביעית על היותה אפלה יותר ומורכבת יותר, כך שיתכן ומסתמנת בחירה נועזת מבחינתם של יוצרי הסדרה, האחים דאפר, בהחלטה בין הנוסטלגיה לאימה. או כפי שהסביר זאת רוס דאפר, "בהתחלה מכרנו את זה לנטפליקס עם הילדים מ'הגוניס' ו'אי.טי', אבל ידענו שכילדים גדולים יותר הם יגיעו ל'סיוט ברחוב אלם' ול'האלווין'. הם כבר לא ילדים. וזה הכריח אותנו להישען יותר על ז'אנר האימה". שבעה פרקים מפחידים כבר מחכים לכם על שרתי נטפליקס, שני פרקי סיום העונה ינחתו אצלנו כאמור ב-1.7. תתחיל לפחד.

>> "דברים מוזרים 4 חלק א", 7 פרקים, עכשיו בנטפליקס