מה רואים הלילה: הפסיכופט שטרף את דרכו למקום הראשון בנטפליקס

החומר שממנו עשויים סיוטים. "דאהמר - מפלצת: סיפורו של ג'פרי דאהמר". צילום מסך
החומר שממנו עשויים סיוטים. "דאהמר - מפלצת: סיפורו של ג'פרי דאהמר". צילום מסך

זה כבר ידוע שלנטפליקס יש אובססיה טיפה מטרידה לרוצחים סדרתיים, אבל הפעם הם הגבירו את דרגת הקריפ למאה עם סדרה עלילתית על הרוצח/קניבל/פסיכופט המפורסם ג'פרי דאהמר. ואל תתנו לעובדה שזו סדרה של ראיין מרפי להרתיע אתכם, כי זו הסדרה הכי ריאליסטית ומטלטלת שלו עד כה

28 בספטמבר 2022

איך הם אוהביםםםםם: נטפליקס שוב חוזרת לנושא האהוב עליהם, שאמנם נולד כאובססיית דוקו-פשע אבל התפתח לעולם קולנועי פסיכוטי של סדרות על רוצחים סדרתיים. והפעם הם חוזרים לאחד מהרוצחים הכי נודעים לשמצה, ג'פרי דאהמר, שזכור לא רק בשל 17 הקורבנות שלו, אלא גם בבחירתו הספציפית בקורבנות ממוצא אפרו-אמריקאי צעירים ולהט"בים, וגם בעבודה שהוא היה קניבל שאכל את גופות קורבנותיו. אתם יודעים, מה שנטפליקס מגדירים כפוטנציאל ללהיט.

ובכן, הם גם צדקו. הסדרה "דאהמר – מפלצת: סיפורו של ג'פרי דאהמר" עלתה לפני שבוע לשירות הסטרימינג וזינקה כמעט מיד למקום הראשון ברשימת הסדרות הנצפות של נטפליקס ביותר מ-90 מדינות, כולל ישראל. זה כמובן לא קשור רק לנושא, אלא גם ליוצר הסדרה – ראיין מרפי, שאחראי לחצי מתכני הבידור בנטפליקס וגם לסדרה "אימה אמריקאית", כך שזו בהחלט לא הפעם הראשונה שהוא מתעסק בדם.

אם במקרה אתם שונאים את הסגנון הקאמפי והמצועצע של מרפי, אל תדאגו – כי עבור הסיפור של דאהמר הוא נקט בגישה הרבה יותר ריאליסטית, שעוקבת אחר סיפורו של הרוצח מילדותו ועד לרגע בו נתפס (שלמעשה מוצג במלואו כבר בפרק הראשון). לשם כך הוא גייס מספר שחקנים מצוינים, בניהם אוון פיטרס (שכיכב גם ב"אימה אמריקאית" אבל זכור לא פחות בתור קוויקסילבר ב"אקס-מן") וריצ'רד ג'נקינס הנפלא (האבא מ"עמוק באדמה") שמגלם את אביו של הרוצח.

"דאהמר – מפלצת: סיפורו של ג'פרי דאהמר", עכשיו בנטפליקס