מה רואים הלילה: הרגע ההיסטורי שאפל TV+ הצליחה לגנוב מ-HBO

רק אל תטוסו לנו מהעיניים. "אדוני האוויר" (צילום: יחסי ציבור/אפל TV+)
רק אל תטוסו לנו מהעיניים. "אדוני האוויר" (צילום: יחסי ציבור/אפל TV+)

באחד המהלכים הדרמטיים של השנים האחרונות, הצליחה אפל TV+ לחטוף את "אדוני האוויר" מהמתחרה הכי גדולה שלה בקטגוריית האיכות, והחלק השלישי בטרילוגיית מלחמת העולם השנייה של סטיבן שפילברג וטום הנקס (אחרי "אחים לנשק" ו"הפסיפיק") נראה כאילו היה שווה את ההשקעה

זה לא סוד שאפל TV+ מנסה להפוך ל-HBO החדשה. מאז הקמתו של שירות הסטרימינג השייך לתאגיד האייפונים והאייפדים, שפכו שם מיליארדי דולרים על תוכן טלוויזיוני איכותי והפיקו ערימות של סדרות טובות עד מעולות שמטרתן העיקרית הייתה להדיף ניחוח פרימיום למרחקים. בינתיים זה עוד לא ממש עבד, ו-25 מיליון המשתמשים של השירות מציבים אותו הרחק מאחורי ענקיות הסטרימינג הגדולות. אבל זה לא אומר שבאפל מפסיקים לנסות. להיפך.

>> פברואר כאן ועכשיו: 27 סדרות חדשות שיחממו אתכם החודש

"אדוני האוויר" היא כנראה הניסיון הראשון של אפל TV לקרוא תיגר אמיתי על HBO. מדובר בהפקת יוקרה אמיתית של סטיבן ספילברג וטום הנקס, בעצם חלק שלישי בטרילוגיית סדרות מלחמת העולם השנייה שהפיקו, הכוללת את "אחים לנשק" המופתית ואת "הפסיפיק" המצוינת. את הסדרה הנוכחית יצרו ג'ון שיבאן וג'ון אורלוף, שניהם תסריטאים שעבדו ככותבים גם בסדרות הקודמות (וגם ב"שובר שורות" ו"סמוך על סול", אם הייתם צריכים עוד המלצה).

הפעם הסדרה מבוססת על ספרו העיוני של דונלד ל. מילר מ-2007, המתמקד בפעילותה של של יחידת מפציצים בחיל האוויר האמריקאי ובדרמה הגדולה של קרבות האוויר עם הגרמנים והיפנים. הדיל על ההפקה נחתם מול HBO, אבל אפל TV+ הצליחה ב-2019 לחטוף אותו מתחת לאף של רשת הכבלים המצליחה והשקיעה 250 מיליון דולר בתשעה פרקים. זו גם הסדרה הראשונה שהופקה במלואה אין-האוס בידי אפל, תחת הכותר החדש "אפל סטודיוס".

אז איך הסדרה? שני פרקים ראשונים שוגרו בסופ"ש לאוויר העולם, ומה יש לומר: האפוס אכן אפי, ההיסטוריה אכן היסטורית, והתחושה שמדובר בסדרה "חשובה" ואפילו "מונומנטלית" צועקת מכל פריים. יש כאן קאסט לוהט של שחקנים צעירים, מצוינים וחתיכים בהובלת אוסטין באטלר ("אלביס"), כשגם סוייר ספילברג, בנו של סטיבן מנישואיו לקייט קפשאו, מקבל כאן תפקיד נאה. האם אפשר לקוות שיהיה כאן מאסטרפיס כמו "אחים לנשק"? לקוות תמיד אפשר. את הכסף נספור בסוף במדרגות. ואפל TV+ תיקח לנו את כולו.
>> "אדוני האוויר", עונה 1, תשעה פרקים, עכשיו באפל TV+