מה רואים הלילה: אמריקה הולכת להתאהב בספין-אוף המפתיע הזה

אחד הספין-אופים הפחות צפוייםץ "אלסבת'" (צילום: יחסי ציבור/CBS)
אחד הספין-אופים הפחות צפוייםץ "אלסבת'" (צילום: יחסי ציבור/CBS)

בסדרת הלהיט "האישה הטובה" (וגם בסיקוול "הטובות לקרב"), אלסבת' טאצ'יוני הייתה רק דמות אורחת חוזרת של עורכת דין אוטיסטית וקווירקית. אבל ב"אלסבת'" היא מקבלת את הבמה המרכזית ומסופחת למשטרת ניו יורק כדי לפתור תעלומות רצח, וגם דיטקטיב באנק מ"הסמויה" בא לעזור. לנו זה נשמע כמו כיף

29 בפברואר 2024

אם יש משהו שיודעים לעשות ב-CBS ממש טוב, זה לפתח את הפרנצ'ייזים המצליחים של רשת השידור הוותיקה ולייצר להם עוד ועוד עונות, ספין-אופים, רימייקים וסיקוולים. את "האישה הטובה", שהציתה את טבלאות הרייטינג בין 2009 ל-2016, ומיד המשיכו אותה עם הספין-אוף "הטובות לקרב" שעבדה יפה מאוד במשך שש עונות בין 2017 ל-2022, וכעת מגיעה "אלסבת'" להמשיך את השושלת.

>> מה חדש בנטפליקס: 7 סדרות וסרט שתרצו לראות בחודש מרץ
>> מה חדש בדיסני: 8 סדרות וסרטים שבטח תרצו לראות בחודש מרץ

מדובר בספין-אוף יוצא דופן: אלסבת' טאצ'יוני לא הייתה דמות מרכזית בסדרה האם, אלא סוג של הפוגה קומית שקופצת מדי פעם לבקר, עורכת דין קווירקית ואוטיסטית בעלת שיטות עבודה משונות, ובעיקר כושר אבחנה מטורף שמצליח לחתוך דרך סוגיות שנראו בלתי פתורות. היא הופיעה אחר כך עם אותה דמות בחלק מעונות "הטובות לקרב", וקארי פרסטון, השחקנית שמגלמת אותה בכישרון רב, אפילו זכתה ב-2013 בפרס האמי כשחקנית האורחת הטובה ביותר. הצופים מתים על הדמות הזאת. ב-CBS הבינו את זה היטב.

"אלסבת'" לוקחת את עורכת הדין המשונה משיקגו, ומעבירה אותה לניו יורק, שם גויסה בידי ה-NYPD לשמש כיועצת ומשקיפה מיוחדת כדי להשתמש ביכולותיה המיוחדות ובאבחנותיה החדות כדי לסייע בפתרון תעלומות רצח מול פושעים חכמים ומתוחכמים. ומי המפקד הבכיר שמפעיל אותה? נכון מאוד, שוטר גדול ושחור שמשחק וונדל פירס – הלוא הוא דיטקטיב באנק מ"הסמויה". ועם שני שחקנים כאלה קשה מאוד להיכשל.

לפחות על פיה הביקורות הראשוניות בארצות הברית, "אלסבת'" הולכת להיות להיט גדול וכבר משווים אותה ל"קולומבו" המיתולוגית, ההתלהבות מדמותה של עורכת הדין טאצ'יוני שמקבלת סופסוף את הבמה המרכזית אינה יודעת גבולות, הממוצע ברוטן טומייטוס עומד על 90 אחוז, וב-CBS יכולים כבר כנראה לתכנן את הספין-אוף הבא (על מי אנחנו עובדים, הוא בטח כבר בעבודה). קבלת הפנים החמה של "אלסבת'" מבטיחה שדי מהר נראה אותה גם כאן.