מה רואים הלילה: כשאמרו "יש לך פוטנציאל", האם לזה התכוונו?

The Big Door Prize ב-Apple TV. צילום: יח"צ
The Big Door Prize ב-Apple TV. צילום: יח"צ

"The Big Door Prize", הקומדיה החדשה של אפל טיוי+ מראה לנו מה קורה כשבעיירה אמריקאית קטנה מופיעה מכונה מסתורית שמגלה לכל אחד מהתושבים את הפוטנציאל האמיתי שלו. השאלה הגדולה היא, ובכן, האם אנחנו בכלל רוצים לדעת

זוכרים את אסיפת ההורים ההיא בכיתה ז' או ח', שכשהמורה ישבה מולכם וסיפרה קבל עם ועדה שיש לכם פוטנציאל אבל אתם לא מממשים אותו? זה בערך מה שקורה, על ספידים, בסדרה החדשה של אפל טיוי+ "The Big Door Prize" (פרס הדלת הגדולה? אולי פרס הדלת הגדול? הפרס מאחורי הדלת? נשמע קצת פחות טוב ככה, אז נדבוק במקור), שמבוססת על ספר מאת מ. א. וולש ומוגדרת כקומדיית מדע בדיוני.

כריס אודווד הוא דאסטי, גבר אמריקאי קונבנציונלי בן 40. הוא עובד כמורה בבית ספר, נשוי לאהבת נעוריו ואב לבת מתבגרת. באחד מביקוריו הקונבנציונליים במכולת השכונתית הקונבנציונלית הוא פוגש במכונה מסתורית שאף אחד לא יודע מהיכן הגיעה. גם היא נראית, במבט ראשון, נראית קונבנציונלית, קצת כמו מכונת ארקייד מהאייטיז. אבל זו מכונת קסמים, שנושאת עליה באופן בולט את דימוי הפרפר (היי, אתם מכירים את הרפרנס). באופן לואו-טקי למדי (פלט של קלף מודפס). המכונה מגלה עתידות, או יותר נכון, מגלה פוטנציאל. לכל אחד היא מספרת מה צפוי לו בעתיד, או לפחות מה יכול להיות צפוי לו בעתיד, אילו רק היה מממש את הפוטנציאל.

מכאן, כמובן, הופכים העניינים להכל חוץ מקונבנציונליים: אודווד, בני המשפחה שלו וכל אנשי העיירה מושפעים מהגילויים שחושפת בפניהם המכונה, ומונחים על ידי הקלפים שהיא פולטת לשנות את חייהם בצורות כאלה ואחרות. מפרקים מערכות יחסים ומתחילים חדשות, מחליפים קריירה, עוברים צדדים, ובעיקר מתחילים לפקפק בכל מה שהיה נראה להם עד עכשיו ברור מאליו. עד לאן תגיע ההשפעה של משק כנפי הפרפר בעיירה האמריקאית המנומנמת והקונבציונלית? אנחנו מתארים לעצמנו שדי רחוק. בכל זאת, אמרתם מדע בדיוני.

"The Big Door Prize", שלושה פרקים ראשונים עכשיו באפל טיוי+