מה רואים הלילה: מורה מחליפה עוצרת שוד מזויין, וזו רק ההתחלה

יותר ממה שנראה לעין. "מי את ארין קרטר?" צילום: יח"צ נטפליקס
יותר ממה שנראה לעין. "מי את ארין קרטר?" צילום: יח"צ נטפליקס

ישנם כל כך הרבה מותחני אקשן בנטפליקס עד שהם צריכים כבר להפוך לז'אנר חדש, ועכשיו יש מצטרפת חדשה לז'אנר - ארין קרטר. ובכן, מי זאת ארין קרטר? זה בדיוק מה שהסדרה "מי את ארין קרטר?" מנסה להבין, ולמרות שהיא נראית כמו סתם עוד בריטית, רב הנסתר על הגלוי

29 באוגוסט 2023

לא תמיד אפשר לראות התפוצצות של ז'אנר טלוויזיוני בשידור חי, אבל מאז עידן הסטרימינג ובמיוחד בשנים האחרונות, ז'אנר המותחנים הבינוניים – אלו שמשאירים חידה אחת גדולה והמון אובר דרמה מסביב – צומח ומתגבר בחסות האלגוריתם, ועל אחת כמה וכמה זה של נטפליקס. ושוב פעם יש לנו הוכחה לכך בדמות "מי את ארין קרטר?", מיני סדרת המתח-דרמה-אקשן הבריטית-ספרדית, שזינקה במהרה למקום הראשון ברשימת הסדרות הנצפות בישראל.

אז מי היא באמת ארין קרטר? על פניו, מורה מחליפה שהיגרה לברצלונה מאנגליה עם בעלה וביתם בת ה-10. אבל ברור לכם שאם זה היה נכון, לא היתה כאן סדרה, כן? החיים המשעממים של ארין משתנים כשהיא במקרה נקלעת לשוד מזויין בסופרמרקט מקומי, ומגיבה כמו כל מורה מחליפה בריטית נורמלית כשהיא קורעת לשודדים את הצורה. למעשה, היא כל כך קורעת אותם, עד שהמשטרה המקומית מתחילה לחשוד, וכך גם כל מי ששמע שאחד השודדים מזהה אותה מחיים קודמים.

נו טוב, ידעתם שיש פה איזה משהו. מרגע זה ארין צריכה לקשור את כל הקצוות הרופפים מחייה הקודמים בתור… טוב, לא נגיד כי ספוילר, אבל אתם יכולים לנחש. ואתם בטח גם יכולים לנחש שסגירת הקצוות לא נגמרת בכמה טלפונים והתנצלות לבבית. לא ראינו עדיין עד סוף העונה, אבל קראנו מביקורות בחו"ל שגם אם האיכות לא נודפת מכל רגע, זה סך הכל סדרה כיפית ומותחת שגם מצליחה לארוז את הסיפור יפה עם הסברים מלאים בפרק האחרון. ורק על זה, היא תוספת חיובית לז'אנר.
"מי את ארין קרטר?", 7 פרקים, עכשיו בנטפליקס